    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieszkanie od developera
    Date: Sun, 27 Apr 2003 00:24:15 +0200

    "Piotrek Korszla" <p...@s...pl> wrote in message
    news:b8evjq$1ki$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam.
    >
    > Mam pytanie, racze proste (dla was..)
    >
    > Sytuacja jest taka - kupowanie mieszkania od developera w kolejności
    > 1. umowa przyżeczenia sprzedaży i tu wpłata kasy + kredyt
    > 2. po jakimś czasie akt notarialny (przeniesienie własności).
    > Mieszkanie jest juz wybudowane, można w nim mieszkać. Chodzi mi o czas
    > między pkt. 1 (+ zamieszkanie) a pkt.2. Co będzię, jeśli developer będzie
    > zwlekał z przeniesieniem własności na mnie? Czy oprócz czekania (i
    płacenia
> [...]
    Nie ma w Polsce bezpiecznej metody kupowania mieszkania.
    nawet z ręki do ręki można się naciąć.

    1. Umowa przyrzeczenia zdecydowanie z notariuszem.
    2. Potem sprawy finansowe
    3. Akt notarialny.

    Jeżeli mieszkanie już stoi, to zapewne ktoś już tam mieszka.
    Przejdź się i zapytaj jak im się załatwiało sprawy z developerem. Czy nie
    kręcił, nie opóźniał.
    Jest to najlepsze źródło informacji.
    Akt notarialny dostaniesz kiedy developer doliczy się całej kasy, która mu
    się należy.
    Przede wszystkim się nie spiesz.
    a) umowa przyrzeczenia nie podpisywana na szybko, tylko jej treść weź sobie
    do domu, pokaż jakiemuś prawnikowi, a umów się np. za dwa dni.
    b) Notariusz wcale nie musi być ten, który wskaże firma. Im tak jest
    najwygodniej, ale co cię to obchodzi.
    Umów się u tego notariusza, który tobie odpowiada.

    Jeżeli w którymś momencie napotkasz na opór, to się dobrze zastanów.