  • Data: 2009-11-07 08:45:01
    Temat: Re: markowy wyrób a dzielenie i sprzedaż
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 6 Nov 2009, Roman Rumpel wrote:

    > Nie rozumiem pytania.
    > Napisałem przecież, że jak tylko powiesz, to OK, jak będziesz nakładał
    > napisy, to nie ok.

    No to piszesz coś, z czego musiałyby wyniknąć absurdy.

    > Twierdzisz , że każdemu wolno nakładać znak na opakowania?

    Ale to jest CO INNEGO! Co ma ZNAK do NAPISU?

    Rozróżnij dwie rzeczy:
    - NAPIS "coca cola". Przykładowo zrobiony jakimś fontem który nie jest
    chroniony prawami autorskimi. Jest to treść zawierajaca informację
    o produkcie o zastrzeżonej *nazwie*, ale *informację* (o produkcie)
    W tej postaci występuje (ów napis) np. we wszystkich naszych postach
    - ZNAK "coca cola", który jest zapisany KONKRETNYMI literami i ma ochronę
    jako znak GRAFICZNY.
    Taki wymalowany na butelkach na przykład, z zawijasami liter "C":
    http://www.cocacola.com.pl/produkt.htm
    Podobna sprawa dotyczy i samej butelki Coca-Coli, o charakterystycznym
    "zawinięciu" boków.

    Usiłujesz skutecznie wymieszać dwie różne sprawy, i zasugerować, że
    z tej okazji że nie wolno samowolnie posługiwać się ZNAKIEM Coca-Cola
    (no nie wolno, nie można sobie wyprodukować kubków ze *znakiem*
    Coca-Coli, argumentując "będę w nich colę sprzedawał) to (ma nie być)
    wolno wyrobu o nazwie Coca-Cola firmy Coca-Cola co. oznaczać NAPISEM
    "Coca-Cola"!
    Jeszcze moment, a wywiedziesz, że w cenniku trzeba by wtedy podawać
    "napój zawierający kwas fosforowy...." :> (patrz przykład z restau-
    ratorami w poście obok).
    "Wszystkie znaki nazwy użyte w poście są własnoscią ich właścicieli
    i użyte zostały w celach przykładowych" :P
    (w końcu, jako ze w ramach postu NIE sprzedaję produktu pt. "oryginalna
    Coca-Cola przelewana z butelek w kubki" to NIE przysługuje mi ustawowe
    prawo do posługiwania się zarejestrowaną nazwą "w celu" - jakbym
    sprzedawał, to "w zakresie sprzedaży" miałbym je by default).

    pzdr, Gotfryd