    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: mandat ze Straży Miejskiej
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <w...@4...net> <jdhe48$hgi$3@inews.gazeta.pl>
    <jdheb3$hvv$4@node2.news.atman.pl> <jdhg6h$olt$1@inews.gazeta.pl>
    <jdhhat$hvv$5@node2.news.atman.pl>
    <i...@4...net> <jdka7m$24c$1@inews.gazeta.pl>
    <jdkr4d$8st$51@inews.gazeta.pl>
    <uatm1bnl0ehw$.176q2m1ck3fkx$.dlg@40tude.net>
    <jdkte8$8st$55@inews.gazeta.pl>
    Date: Fri, 30 Dec 2011 19:24:04 +0100

    On Fri, 30 Dec 2011 11:46:48 -0600, witek wrote:

    > to odmawiasz przyjęcia.

    I zasuwasz np. 200km na ileś tam rozpraw na drugi koniec Polski?
    (zakładając że w postępowaniu nakazowym sąd klepnie to co straży się
    uroiło).

    A zaryzykujesz pieniadze wydane na eksperymenty sądowe i biegłych żeby
    udowodnić że fabryczny, homologowany radar ze wszystkimi pieczątkami,
    plombami i zezwoleniami potrafi pokazać 70km/h jak samochód jechał 50km/h?

    Mnie stać na takie ekstrawagancje, ja znam swoje prawa i możliwości, ale
    większość społeczesńtwa już nie, a gminny foto-biznes na tym właśnie
    żeruje.

    Bo oczywiście że _teoretycznie_ możesz wiele (i jako że grupa o prawie, to
    tu wszyscy o tym wiedzą), łącznie z odwoływaniem się do rozmaitych
    trybunałów międzynarodowych.

    Praktyka (a raczej statystyka) bywa inna i dlatego w kwestii kontroli
    drogowych zaczyna się naginanie prawa, lub ewidentne jego łamanie przez
    stronę która rzekomo ma stać na straży jego przestrzegania.

    > wskazujesz siebie, wiec nie mogą ci wysłać manadatu za niewskazanie.

    Oczywiście że mogą wysłać, bo mi wysłali.
    W dodatku wysłali go korzystając z danych które podałem jako dane osoby
    kierującej.
    I nie - nie zrobili tego przypadkiem, bo koledze zrobili dokładnie to samo.

    Taką mają procedurę - jak klient zaczyna się "burzyć" wysyłają mu drugi
    mandat, za 2x taką kwotę.
    Widocznie statystycznie mi się to opłaca, bo domyślam się że tak
    potraktowana jakaś część społeczeństwa spuszcza głowę i płaci widząc że
    jakakolwiek dyskusja skończy się tylko wyższą karą.

    > po za tym też go nie przyjmujesz.

    Oczywiście, ale większość ludzi w ogóle nie rozważa takiej możliwości - z
    braku wiedzy.