  • Data: 2011-12-28 23:51:49
    Temat: Re: mandat ze Straży Miejskiej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Dec 2011 00:27:51 +0100, Bear wrote:

    > witam,
    >
    > mam pytanie. 1 września 2011 r. zrobiono mi zjęcie z radaru w jakiejś
    > miejscowości w drodze nad morze. Wczoraj dostałem ze Straży Miejskiej z tej
    > miejscowości wezwanie + oświadczenie do wypełnienia (przekroczenie prędkości
    > o 14 km/h, 100 zł + 2 punkty karne). Czy mam szansę na wygraną w tej
    > sprawie, czy raczej należy grzecznie wypełnić druczki i zapłacić ?

    Straże gminne w miejscowościach w drodze nad morzem ( mówię o okolicach
    Debrzno, gm. wiejska Człuchów, Kobylnica, Biały Bór i okolice) zazwyczaj
    stawiają kilka fotoradarów w bezpośredniej bliskości.

    Więc masz dużą szansę że to Twoja nie jedyna fotka. Jak zapłącisz ten
    mandat masz szansę że za chwilę dostaniesz następny za przekroczenie
    prędkości 2km dalej - taki nowy patent, bo ostatnio kierowcy jeżdżą tam
    sporo wolniej, a 5mln zł w budżecie gminy musi się znaleźć.
    Więc teraz w tych gminach jazda 10km/h ponad limit kosztuje 300zł.

    Najlepiej odmówić przyjęcia mandatu - jak masz jakąś ciekawą opowieść, masz
    prawo dołączyć wyjaśnienia do odmowy.

    Sprawa wtedy zapewne trafi do kosza - bo gminy są zainteresowane tylko
    mandatami które zapłacisz gminie (bo to jest dochód gminy - w tych
    nadmorskich fotoradary to jedno z głównych źródeł dochodu).
    Jak idziesz ze sprawą do sądu, to dla gminy to tylko koszt korespondencji i
    pism, a nawet jak sąd Cię ukarze, to kasa idzie do skarbu państwa, a nie do
    nich.

    Sprawa jak trafi do sądu będzie rozpatrzona w trybie nakazowym - bez
    stawiania się stron, bez obrońców itp. Po prostu po kilku miesiącach
    dostaniesz polecony z wyrokiem. Koszty podstępowania sądowego w tym trybie
    to 100zł.
    Chociaż mnie sąd w Człuchowie sam z siebie zwolnił z kosztów postępowania.

    Moja sprawa skończyła się uznaniem mnie winnym, ukaraniem naganą i
    zwolnieniem z kosztów sądowych.
    Druga sprawa (o niewskazanie kierującego) trafiła do kosza, pomimo że
    wystawiono mi już nawet mandat karny zaoczny na numerowanym blankiecie.