    From: gary <g...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mandat od sanepidu ?
    Date: Wed, 05 Sep 2012 16:21:04 +0200

    W dniu 2012-09-05 07:50, PJ pisze:
    > // Wdaje mi się że w opisanej sytuacji, jeżeli już to ukarany zostaje
    > zakład pracy jako instytucja, a dopiero potem, kierownictwo zakładu
    > karze swojego pracownika którego zatrudnia ( o ile się nie odwoła od
    > decyzji sanepidu)
    >
    > widocznie jest taka sama procedura jak dla budki z kebabem, najpierw
    > odpowiada ten co podaje nieswieze mieso a pozniej jego pracodawca
    >
    > PS kwitowanie wyklucza odwolanie (przez pracownika) ? teoretycznie
    > mozna stawiac opor tzn. nie pokazac dowodu ani nie pokwitowac mandatu
    > ale to chyba tylko gra na czas ?

> [...]
    Hmm. Trochę mnie to zaskoczyło, że sanepid może karać bezpośrednio
    pracownika zakładu. Zaniedbanie mogło przecież wynikać pośrednio z
    zaniedbania pracodawcy który nie zapewnił pracownikowi wszystkiego jak
    należy, a mandat dostał pracownik tylko dlatego że na pytanie kto za to
    odpowiada odpowiedział "ja".
    Równie dobrze odpowiedzialnego za brak mydła w pojemniku można by
    wskazać firmę sprzątającą i niech sobie kontroler sam szuka konkretnej
    ofiary, ale jeżeli ktoś się dobrowolnie wychyli to on dostanie mandat.

    Co do zasadności merytorycznej to oczywiście nie ma dyskusji. Kontroler
    jest na wygranej pozycji, termin jest terminem i już (pomijam ludzkie
    podejście do zagadnienia i możliwość upomnienia)