    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mandat a dowód tożsamości
    Date: Thu, 29 Jun 2006 22:35:46 +0200

    n...@t...pl wrote:
    > czy jeżeli jadąc samochodem zbyt szybko, nagle z ukrycia
    > wyskoczy policjant i każe mi zjechać na pobocze po czym wlepia mandat
    > za prędkość - to jest ok? Fakt, nagiąłem prawo, ale policjant
    > też, bo wiadomo że radiowóz musi być widoczny.

    Ty popełniłeś nieprawidłowo, policjant się postarał, żebyś został za to
    ukarany. Policjant postąpił nieprawidłowo*, możesz się postarać, żeby on
    był za to ukarany.

    > Albo gdy tak samo - jadę za szybko i stoi pan policjant z radarem.
    > Stop, policja, posterunkowy Jan Nowak, przekroczył pan prędkość.
    > Super, a ma pan licencję na radar? Nie? No to do widzenia.

    Policjant postąpił nieprawidłowo*, możesz się postarać, żeby on był za
    to ukarany.

    To, że Ty postąpiłeś źle nie znaczy, że policjant postąpił dobrze. To,
    że policjant postąpił źle* nie znaczy, że Ty postąpiłeś dobrze.

    * dla jasności wypowiedzi zrezygnowałem z polemiki ze stwierdzeniami, że
    na radiowóz nie wolno zakładać czapki niewidki oraz że posługiwanie się
    radarem wymaga licencji UKF.

    P.S. Jeżeli policjant jadąc zbyt szybko nagle wyskoczy, to tylko
    współczuć wdowie :-)