  • Data: 2009-09-23 08:41:00
    Temat: Re: mandat
    Od: "neelix" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr" <h...@s...com> napisał w wiadomości
    news:h9b9rs$h2d$1@news.vectranet.pl...
    > Witam,
    >
    > Nurtuje mnie pewna kwestia.
    > Otóż dziś dostałem mandat "drogowy" i o ile samego mandatu się nie
    > czepiam, choć sprawa wg mnie jest mocno dyskusyjna, o tyle chciałem
    > zapytać o pewną sprawę: policja zatrzymała mnie na odcinku gdzie linia
    > pobocza była ciągła i samo pobocze było na tyle wąskie że mój (i policji
    > też) samochód kołami lewej strony stał na pasie ruchu (około 30cm).
    > Co prawda policja włączyła koguta ale ich samochód stał przed moim a moje
    > auto było dostawcze więc jadącym z tyłu i tak zasłaniałem tego koguta.
> [...]

    Jest na to paragraf. "Pojazd powinien być zatrzymany w miejscu, gdzie nie
    utrudnia to ruchu i nie zagraża jego bezpieczeństwu". "Pojazd policyjny
    powinien być w miarę możliwości ustawiony za zatrzymanym pojazdem".
    Pozostaje kwestia oceny, a to sprawa dyskusyjna. A gdyby okazało się, że
    kierujący był pod wpływem alkoholu to lepiej niech jedzie dalej w celu
    znalezienia lepszego miejsca czy lepiej od razu zatrzymać?
    neelix