  • Data: 2005-08-13 21:43:16
    Temat: Re: mam już tego dość
    Od: Beniamin <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    szyja napisał(a):
    > Nie zniosę juz tego dłużej
    > Ze wszystkimi konsekwencjai chce wystąpić z pozwem o rozwód i to jak
    > najszycbiej biorąc winę na siebie (bo jestem winny ale mam juz dość
    > kolejnych dni takie jakie były ostatnio)
    > Mam jedno dziecko i na chwile obecną ok 1800 zł netto
    > przychodu...mieszkanie własnościowe, samochód i gotówke, którą podzielilimy
    > juz zgodnie jakis czas temu (samochód kupiłem ze swoich srodków..ale pewnie
    > nie ma to znaczenia)..
    > Z czym sie musze liczyć na rozprawie i jak to moze wplynąć na moja
    > sytuacje.

    Najpoważniejszym skutkiem rozwodu będzie wstrząs dla twojego dziecka,
    mogący nieść poważne skutki dla jego przyszłości - podatność na choroby
    psychiczne i somatyczne, problemy z nawiązywaniem i utrzymaniem
    przyjani, problemy w jego przyszłym związku i wiele wiele więcej. W
    czasie wielomiesięcznych (czasem wieloletnich) sporów, stresów i
    konfliktów łatwo o tym zapomnieć.

    Pozostałe skutki będą raczej standardowe:
    - przyznanie opieki nad dzieckiem matce
    - alimenty na dziecko (kilkaset zł)
    - jeśli żonie pogorszą się warunki życiowe po rozwodzie, to także
    alimenty dla żony (też zazwyczaj kilkaset zł)

    Jeśli się nie dogadasz z żoną, czeka cię jeszcze:
    - bardzo drogi sądowny podział majątku,
    - utrudnianie kontaktów z dzieckiem,
    - inne szykany porzuconej kobiety.

    --