    From: "amk" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
    Date: Sun, 29 May 2011 10:38:27 +0200

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:irsrab$njo$...@n...onet.pl...
> [...]
    .pl...

    > ... a więc, konsekwentnie, przestać ich karać za czyny popełnione w tymże
    > stanie?
    > Brawo!
    > Jako nieregularnie praktykujący alkoholik zdecydowanie jestem za.

    Jest pewna analogia, z tą chwilową niepoczytalnością, że alkoholik świadomie
    wprowadził się w stan, w którym nie odpowiada za swoje czyny, natomiast
    chory psychicznie nie odpowiada za pojawienie się psychozy - nie ma zupełnie
    na to wpływu. Także psychicznie chorych nie karać, alkoholików - karać.

    > A głosować, oczywiście, chorzy psychicznie mają pełne prawo. Efekty widać.
    > Chwilami nawet można by sądzić, że głosowali wyłącznie chorzy psychicznie.

    A to już zbyt duże uproszczenie.

    AK