    From: AW <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: made in china
    Date: Wed, 31 Mar 2010 17:52:29 +0200

    W dniu 2010-03-31 09:25, cyklista pisze:

    > 1. płomień - zabarwienie od chlorków
    > 2. potwierdzenie grupy fenolowej (jedna reakcja)
    > 3. nie chce mi się dokładniej sprawdzać ale tutaj już bym leciał w
    > specyficzną reakcję na to

    Ekhm... naprawdę sądzisz, że takimi metodami
    można coś osiągnąć (udowodnić)? Bo zakładam,
    że zdajesz sobie sprawę z tego, że są setki
    jeśli nie tysiące substancji posiadających w
    swojej strukturze i chlor i grupę fenolową.

    > lub.
    >
    > 1. chromatografia - piki chloramfenicolu (i setki innych rzeczy jakie
    > tam się pojawią) - i tak się w większości teraz oznacza nieznane substancje

    Chromatografia to nie 3-4 reakcje, tylko
    skomplikowana aparatura za dziesiątki tysięcy
    złotych.

    > Ja nie byłem na prostej chemi, moja zupa zawierała zawsze konkretne leki
    > a nie proste jony

    Aha, czyli wiedziałeś co masz wykryć. No to
    zbyt ambitne zadanie to nie było.

    > żynią od pszennej odróżnie po jednym barwieniu pod mikroskopem
    > polietylen od polipropylenu ci nie powiem bo się tym nie zjamowałem ale
    > tutaj albo chromatografia albo rezonans

    Rezonans powiadasz... tu rozmawiamy o kosztach
    aparatury sięgających milionów złotych.

    > amfetaminę od metamfetaminy jedną reakcją
    > po szcegóły pisz na gurpę chemiczną a nie prawną

    Ależ ja nie chcę żebyś mi podawał szczegóły.
    Znam je doskonale, tobie zaś wydaje się, że znasz.

    > metale nie ale ich związki jak najbardziej, i szkoda dalej o tym
    > dyskutować, robi się to i da się, problem tylko w kosztach i odpowiednim
    > sprzęcie

    O i to jest pierwsze rozsądne zdanie. Zrobić
    to się da, tylko jakim kosztem. Wbrew temu co
    pokazują na filmach nie ma cudownych urządzeń
    do których wkłada się kawałek materiału a po
    chwili na ekranie komputera pojawia się jego
    skład, miejsce produkcji oraz numer buta
    kierownika.

    > Nie musiałem próbować, a rezulaty są zawsze tylko trzba postepować jak w
    > każdym urzędzie "NA PISMIE" a potem również na piśmie pisać ewentualne
    > skargi na opieszałość wyżej (albo już nawet zgłoszenie do prokuratury na
    > zaniedbanie mogące zagrażać zdroiu lub zycie - to bardzo pomagaga
    > przyspieszyć taka sprawę

    Jesteś naprawdę zabawny. Ale to nie
    przestępstwo :-)

    AW