  • Data: 2010-03-31 08:08:50
    Temat: Re: made in china
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Papa5merf napisał:

    > bo mój nos nigdy mnie nie zawodzi, a dokładniejszego przyrządu
    > ;lpomiarowego jeszcze nikt nie wymyślił, dokładniejszy posiada jedynie
    > mój burek:O)

    z tym się wyjątkowo zgodzę (nadmienię tylko że prowadzone są badania i
    podejmowane próby zrobienia takich przyrządów, udaje się to dla wielu
    (nawet setek tysięcy ) substancji ale jeszcze dłuuuugo nie osiągną
    poziomu burka :-)

    > na sprawę zwróciłem uwagę już od dłuższego czasu, np: masa elektroniki z
    > chin typu mp3 ma obudowy plastikowe okropnie śmierdzące i na pewno nie
    > są to tworzywa bezpieczne, ale co mogę zrobić, jak zgłoszę to do
    > sanepidu to oni ten mój kawałek plastiku przebadają?

    znowu się z tobą zgodzę, w dzisiejszym cywilizowanym świecie największe
    stężenia szkodliwej chemii istnieje w naszych domach, nawet w centrum
    dużego miasta nie zatrujesz się tak jak w swojej szafie (szczególnie jak
    ktoś korzysta z pralni chemicznych) czy też w nowiutkim świeżo
    umeblowanym mieszkaniu
    każdy plastik (ogólnie mówiąc każdy polimer chemiczny) wydziela z siebie
    pozostałości procesów produkcyjnych (nieprzereagowane składowe polimeru,
    dodatki itd..) a od jego ceny zależy czy poprowadzi się proces
    produkcyjny dokładniej i uzyska mniej pozostałości oraz zrobi np.
    wyprażanie (czy jakiekolwiek inny dodatkowy zabieg usuwający toksyczne
    resztki z materiału)

    > żeby tylko im to badanie nie zajeło 57lat (różne głąby mogą tam pracować:O)

    albo zajmie im to mniej czasu, albo nie zrobią tego w ogóle
    spróbuj po prostu pisemnie ich o tym zawiadomić dokładając tą podejrzaną
    gumę (tylko żeby to nie była guma używana z pozostałościami
    biologicznymi bo wtedy wejdziemy w dziedzinę materiałów zakaźnych i
    całkiem inne procedury), a po 30 dniach wyślij zapytanie o losy sprawy i
    napisz na grupę jakie ci paragrafy przytoczyli

    tylko nie idź tam osobiście a wyślij to pocztą bo szkoda nerwów

    > jak ewentualnie przebadają i moje obawy się potwierdzą to co mogą
    > zrobić, zabronic importu z chin? wprowadzić sankcje na chiny? nałożyć
    > miliardowe kary na chiny?:O)

    Jak już przebadają i stwierdzą toksyczność to mogą nakazać wycofanie
    produktu z rynku polskiego (unijnego), tym samym zabronić jego importu,
    a Chinom to mogą tylko z daleka pomachać naszymi papierkami.