    From: "mecenas" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: lokal komunalny
    Date: Thu, 8 Apr 2010 13:47:17 +0200

    Użytkownik "ŁR" <l...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:4bbd9696$1@news.home.net.pl...
    > Witam,
    > sytuacja wygląda tak:
    > główny najemca to babcia. Z babcią mieszkam ja (wnuk) od ok 15 lat, jestem
    > tam też zameldowany od tylu lat. Babcia zmarła. Złożyłem do urzędy papiery
    > aby zostać głównym najemcą. Czekam ponad miesiąc i dostałem pismo w którym
    > karzą mi się wyprowadzić w ciągu 30 dni, bo nie spełniam wymogów na lokal
    > komunalny. Proszę o jakąś poradę co można zrobić, bo to jakaś tragedia.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Łukasz

    Poczytaj to: Kodeks cywilny.
    Art. 691. § 1. W razie śmierci najemcy lokalu mieszkalnego w stosunek najmu
    lokalu wstępują: małżonek niebędący współnajemcą lokalu, dzieci najemcy i
    jego współmałżonka, inne osoby, wobec których najemca był obowiązany do
    świadczeń alimentacyjnych, oraz osoba, która pozostawała faktycznie we
    wspólnym pożyciu z najemcą.

    § 2. Osoby wymienione w § 1 wstępują w stosunek najmu lokalu mieszkalnego,
    jeżeli stale zamieszkiwały z najemcą w tym lokalu do chwili jego śmierci.

    § 3. W razie braku osób wymienionych w § 1 stosunek najmu lokalu
    mieszkalnego wygasa.

    Pozdrawiam

    Michał