  • Data: 2018-03-26 20:42:49
    Temat: Re: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26-03-18 o 08:22, Marcin Debowski pisze:

    > E-e. Skupiam się na mierzonym obiekcie i jego ruchach, bo o ruchy
    > przyrzadu zadba elektronika (odrzuci pomiar, lub wprowadzi porawkę).

    Wydaje mi się, że zaczynamy komplikować problem do poziomu
    nieakceptowalnego z uwagi na koszty. Trzeba by było tam jeszcze
    akcelerometr zabudować.

    Wchodzimy teraz w fizykę. Tylko głośno myślę. Czynie lepszym
    rozwiązaniem by było jednoczesne wysyłanie dwóch wiązek. Jednej w
    obiekt, drugiej pod kątem w dół w ziemię. Akceptujemy pomiar tylko
    wówczas, gdy pomiar prędkości tej dolnej wiązki (z założenia powinno być
    zero) jest akceptowalnie mały. Być może można z tego policzyć nawet
    poprawkę.

    Jeśli to się nie powiedzie, to jeszcze przychodzi mi do głowy
    zastosowanie układu optycznego. W moim aparacie fotograficznym w
    niewielkim zakresie,ale jednak przemieszczenie się celu jest
    kompensowane, jeśli włączę odpowiedni program. To powinno pozwolić na
    ustabilizowanie "krzyża celownika" w obszarze obiektu. Pozostaje
    ewentualnie kwestia celowego lub niezamierzonego ruchu ręką ku celowi.
    Skośna druga wiązka?