    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: list gończy za wykroczenie
    Date: Sat, 26 Aug 2023 22:21:01 GMT

    On 2023-08-26, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    w-list-gonczy-za-przeklenstwa-22-latek-zglosil-sie-n
    a-policje/

    >>> https://malopolska.policja.gov.pl/krk/aktualnosci/ko
    munikaty/37581,Krakow-80-letni-Roman-Gumowski-poszuk
    iwany-listem-gonczym.html

    > Kolega lub znajomy, lub ktoś z dalszej rodziny przyjeżdża i mówi:
    > "Mam kilka pilnych niespodziewanych spraw do załatwienia. Mogę u
    > Ciebie przenocować parę dni?"
    > Sprawdzasz wtedy po komendach czy nie jest poszukiwany?

    Zrozum, ukrywać, dopomagać w czymś to czynności umyślne. Minimum co musi
    być tu spełnione żeby kogoś ukarać to świadomość, że się kogoś ukrywa
    (pomaga się ukyć). Przenocowanie to co do zasady nie jest ukrywanie.
    Musiałbyś przenocować, z intencją pomocy żeby go nie znaleźli.

    Rozumując jak rozumujesz to kierowca taksówki powinien zostać skazany
    jeśli przewiózł by gościa lub przewożąć, zasłonił go samochodem przed
    widokiem patrolu na ulicy.

    --
    Marcin