    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: likwidować czy zawieszać ???
    Date: Mon, 31 Mar 2003 20:49:29 +0200

    > Miło mi :-) Ustawe też, mam nadzieję.

    Tak i myślę, że się nie rozumiemy,
    ale o tym dalej.

    > Nie jest to prawda.

    Poczekam na potwierdzenie.

    > Na pewno nie chciałem cię urazić. Jeśli moje teksty są niegrzeczne,
    > czym są listy niektórych...

    Lepiej chyba równać w górę.

    > Czy ja twierdziłem, ze nie wolno zawieszać działalności ?
    > Możesz to np. zrobic w U.S. (i np. nie składac deklaracji).
    > Pisałem (i liczę, że wszyscy rozumieją, to co czytają), że w
    obowiązki
    > wynikajace z ustawy o ubezpieczeniach społecznych [a ta reguluje
    > stosunki płatnik-ZUS] powstają od chwili 'rozpoczęcia do
    zaprzestania'
    > dz.g. I nie piszę nic odkrywczego, bo każdy moze do ustawy zajrzec i
    > przeczytać. Ustawa ta nie zabrania ci zawieszania działalności !

    A i owszem, ale wg ustawy, wg mnie i jak dobrze rozumiem
    wg Ciebie też należy opłacać składki w tym okresie.
    (w czasie zawieszenia)

    > Jesli w oparciu o swoja wiedzę+ słownik j. polskiego dojdziesz do
    > wniosku, że 'zawieszenie', to to samo co 'zaprzestanie', to ... to
    ja
    > o tym nie chcę dyskutować.

    Nie jest to to samo. Zachowanie wszelkich formalności
    niezbędnych przy zaprzestaniu i stosowanie ich w takiej częstotliwości
    jak "ludziska" się zawieszają już dawno wywołało by reakcję urzędów.

    Możesz wtedy iść do ZUS wypełnić właściwy
    > druk i w rubrycze kod przyczyny wyrejestrowani podać 140
    [zaprzestanie
    > prowadzenia dz.g.] lub 141 [zaprzestanie...] lub 142
    [zaprzestanie...]
    > Innego, związanego z dz.g. nie ma :-(

    Gwoli ścisłości jest jeszcze kod 600

    > Dla mnie i dla moich dzieci mozesz robić kilka razy w miesiącu i
    swym
    > podpisem oświadczać, iż 'zaprzestałeś' zawieszając - wolna wola.

    Akurat uważam żonglerkę deklaracjami ZUS
    i rejestrowanie płatnika na czas wpływu i wypływu
    faktur za nadużycie i pewnie jak ZUS zacznie szukać
    dodatkowych pieniędzy, to do takich spraw zabiorą się na samym
    początku.
    Również nie rozumiem tych, którzy oświadczają na deklaracji
    kodem 140,141,142, że zaprzestali, a tak naprawdę tego nie zrobili.

    Warto jednak odróżnić to od faktycznego
    czasowego zaprzestania działalności-powtórzę raz jeszcze:
    zaprzestania (nie zawieszenia na dwa, pięć czy 10 dni)
    ze wszystkimi tego następstwami w US i w
    organie rejestracyjnym!!!
    Można otrzymać wtedy urzędowy papier z UM
    (opłata chyba 20 zł) potwierdzający
    czasowe zaprzestanie.

    Lepiej nie umiem wyjaśnić
    tej drobnej różnicy.

    CEZ

    PS
    W ubiegłym roku miałem możliwość
    wyjechać do Niemiec na roczne szkolenie.
    Wcale nie miałem zamiaru opłacać w tym
    czasie składek, bo działalności bym nie prowadził.
    Nie miałem również zamiaru ponosić ponownie
    kosztów rejestracji działalności.
    I to właśnie załatwiało mi czasowe zaprzestanie,
    ale poradzono mi, żebym posiadał potwierdzenie z UM.