  • Date: Tue, 21 Oct 2008 20:37:25 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: licencja własnego programu komputerowego

    Paweł S. pisze:
    > W praktyce polski, chociaż uzywać i przerabiać może każdy.

    No to masz odpowiedź.

    > To ciekawe czemu wiele programów używanych w Polsce ma licencję po
    > angielsku...

    Z tego samego powodu, dla którego wiele urządzeń używanych w Polsce nie
    ma polskiej instrukcji obsługi - zostały nabyte pod jurysdykcją innego
    państwa.

    > Tylko bez sensu jest tłumaczenie całej licencji, skoro ktoś zadał sobie trud
    > stworzenia takowej i zrobienia szablonu dla innych...

    Twój wybór.

    >>> PS. Wiadomość jest też na pl.comp.programming gdzie nie doczekałem się

    > Ja w mojej wypowiedzi nie widzę nic śmiesznego,

    Wiem. To część problemu. Twojego.

    > a o prawie nie mam pojęcia
    > więc zwracam się z problemem do grupy.

    Sęk w tym, że twój problem nie jest problemem prawnym.

    > Twoja wypowiedz moim zdaniem nie wyjaśnia niczego

    Co ślepemu po oczach...

    > a i wkład treści jest niewielki więc.. zwyczajnie się
    > nie odzywaj jeśli nie masz nic do powiedzenia.

    Chcesz brutalnie i prosto z mostu? Proszę uprzejmie: MYŚL! TO NIE BOLI!

    Zadajesz idiotyczne pytania, na które sam masz odpowiedź - tylko nie
    chce ci się pomyśleć. Problem nie jest, jak pisałem, problemem prawnym -
    to bardziej twoje lenistwo lub wręcz bezmyślność.

    Chcesz zawrzeć z kimś umowę. W kimś, dla kogo rodzimym językiem jest
    język polski. I chcesz zawrzeć umowę w kraju, w którym językiem
    urzędowym jest język polski.

    To jakiego języka powinieneś używać? Chińskiego?