  • Data: 2004-02-28 20:52:53
    Temat: Re: licencja na napisanie programu ksiegowego?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "tekio" <t...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    news:4040e672$1@news.vogel.pl...

    > Czy to prawda, ze kiedys na napisanie (/sprzedaz?) programu do
    prowadzenia
    > ksiegowosci potrzebne bylo jakies zezwolenie?
    > Czy kazdy programista (/firma programistyczna) moze stworzyc taki
    program i
    > go sprzedac (i czy firma ktora go zakupila moze go bez przeszkod
    uzywac)?
    > Czy sa do tego potrzebne jakies specjalne wymagania?

    Jeśli dobrze pamiętam, to wygląda to tak, ze każdy może sobie taki program
    napisać. Ale o ile nie będzie miał licencji, to pliki programu nie będą
    dowodem. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, by liczyć to nawet w
    arkuszu EXCEL-a, ale dowodem księgowym będzie wówczas wydruk, a nie zapis
    elektroniczny.

    Generalnie określone to jest w Ustawie o rachunkowości. By program mógł
    być programem księgowym, musi spełniać określone tam warunki (głównie art.
    71, 72 i 13). Natomiast nie pamiętam i nie znalazłem z czego wynika
    konieczność posiadania tej licencji. W każdym razie licencja stwierdza
    zgodność programu z zapisami ustawy.