    From: "Robert Winkler" <w...@N...poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: licencja mysql, php, apache
    Date: Wed, 7 May 2003 21:27:24 +0200

    [...]
    > I tak wrzucam do jednego worka Linuksa, Apacha, PHP, MySQL, tworze w nich
    > baze danych podpieta do WWW i z zalozenia udawadniam ze taka firme prawie
    > nic to nie kosztuje. Przy okazji elegancko wylewam wiadro pomyj na drogie
    > produkty Microsoftu.
    > Czy powyzszy tok rozumowania zawiera jakies niescislosci, na ktore
    > powinienem zwrocic szczegolna uwage?

    Tak jeden, ale poważny
    Tworząc aplikacje na licencji GPL pozbawiasz cię automatycznie praw majątkowych
    do danej aplikacji. Firma której przekazujesz (lub sprzedajesz) swoje rozwiązanie
    może odsprzedać je dalej nie zmieniając oczywiście licencji, a ty z tych pieniędzy
    nie zobaczysz nawet grosza.
    Powiesz mi że to jest niemożliwe, albo nieuczciwe.
    :-)
    To niby mi na jakiej podstawie pewna polska firma sprzedaje program OpenOfficePL,
    który normalnie za darmo można pobrać z internetu.
    No oczywiście, oni nie sprzedają OpenOffica, dostajesz go w cenie nośnika i
    przesyłki,
    a te 488 PLN płacisz za prawo do supportu. :-)

    Tak więc OpenSource jest dobry,
    ale tylko do czasu kiedy nie ma się rodziny na utrzymaniu.
    Robert Winkler