    From: "Albercik" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: legalność oprogramowania
    Date: Fri, 17 Jan 2003 08:26:03 -0000

    > W takim razie nie rozumiem skąd Twój tekst "nie mieszajcie innym w
    glowach,
    > a jak macie watpliwosci to zadzwoncie do BSA i sie spytajcie czy mozecie
    > miec z nimi problemy w przypadku przytoczonym przez kolege".
    > Nie dzwoniłeś tam wcześniej skoro tak napisałeś.

    Szczerze to wczesniej nie dzwonilem, mialem tylko nadzieje ze sa to ludzi
    uczciwi (ale okazalo sie ze to ja jestem naiwny). Po postach ze ktos
    zadzwonil i mu powiedzieli cos innego, sam postawnowilem zadzwonic. Tak jak
    napisalem, pan z linii antypirackiej nie mial nic konkretnego do powiedzenia
    poza tym co pisze licencja. Gdy poprosilem o podstawy prawne, oraz
    odniesienie sie do polskiego prawa to niestety zaczynal sie "jakac" i
    powtarzac w kolko o licencji, a w konsekwencji odeslal mnie do ichniejszego
    prawnika, ktorego telefon podalem.
    Pani prawnik byla bardziej rozmowna, ale stwierdzila ze ta licencja jest ok.
    I ze za lamanie licencji bedzie jakas kara z kodeksu cywilnego itp. Na
    pytanie jak to sie ma do Ustawy o prawie autorskim stwierdzila ze to nie
    jest tak naprawde jasno sprecyzowane, i ze musialbym im udowodnic ze jest
    tak jak ja mowie. W tym momencie stwierdzilem ze to raczej oni powinni mi
    cos udowodnic jesli mnie beda oskarzac. Koniec koncow ta pani rowniez sie
    zaciela i stwierdzila ze musze do nich napisac zapytanie pisemne i wtedy mi
    odpowiedza (moze zbierze sie sztab firmowych prawnikow).
    Rozmawialem z innym prawnikiem, ktory stwierdzil tak jak pisze. Ze produkt
    oem zainstalowany na innym sprzecie jest legalny.
    OK, jesli sie klocicie - to wyjasnijcie mi takie zdanie, zawarte we wkladce
    zatytuowanej: UAKTUALNIENIE INFORMACJI PRAWNYCH produktu Office 2000 OEM:
    "Produkty firmy Microsoft są licencjonowane producentom sprzętu (OEM) przez
    firmę Microsoft Licensing Inc., stanowiącą własność Microsoft Corporation.",
    a w samej książeczce brzmi to tak: "Licencje na produkty Microsoft są
    udzielane producentom OEM przez firmę Microsoft Licensing Inc., będącą w
    pełni własnością firmy Microsoft Corporation." - wiec komu w koncu jest
    udzielna licencja? Jak pisze sam Microsoft w wypadku produktu oem udziela
    licencji producentowi sprzętu - i to on ma obowiązek dostarczenia go ze
    sprzętem, a jak już mamy zakupionego windowsa ze sprzętem to możemy
    zainstalowac go dowolnie.

    Pierwszy akapit - jest również zdanie: "Spełnienie wszystkich stosownych
    praw autorskich spoczywa na użytkowniku" - no chyba są one spełnione.
    Również zapis: "UWAGA: Odpowiedzialność za przestrzeganie wszelkich mających
    zastosowanie praw autorskich spoczywa na użytkowniku. Użytkownik powinien
    sprawdzić zgodność z prawem wszelkiego postępowania, ponieważ jakiekolwiek
    postępowanie nie jest, z natury, całością wykonywanej pracy".
    Wiec przestrzegamy wszelkich praw autorskich zapisanych w ustawie, spoczywa
    to na nas - jak pisze sam Microsoft - i zgodnie z prawem produkt oem
    zainstalowany na innym komputerze jest legalny.

    Nie wiem co tu jeszcze można tłumaczyć. Każdy niech robi tak jak uważa.

    Pozdrawiam
    Albercik