  • Data: 2007-03-06 11:53:06
    Temat: Re: łąmanie prawa w niewiedzy na www
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HajTower" <m...@p...fm> napisał
    > Mam taki problem, kiedyś zrobiłem stronie www dla kolegi oczywiście za
    > darmo, umieściłem na niej mapkę, jak się okazało później jest ona
    > chroniona prawnie, prawami autorskimi, ale wtedy tego nie wiedziałem.
    > Firma skierowała sprawę na policje, teraz nie wiem co mi mogą zrobić,
    > strona istnieje od 6 lat, z zakład dla którego robiłem jest mały, więc nie
    > wiem kto będzie płacił odszkodowania ewentualne, mapke po tym piśmie od
    > razu zmieniłęm.

    Jeśli udowodniłbyś, że nie zrobiłeś tego w celu osiągnięca korzyści
    majątkowej, wtedy byłby to czyn ścigany na wniosek. Po zawarciu ewentualnej
    ugody z poszkodowaną firmą mogłaby ona swój wniosek o ściganie karne
    wycofać. Ustawa jest tu:
    http://66.102.9.104/search?q=cache:-QEdy_yaEScJ:isip
    .sejm.gov.pl/servlet/Search%3Ftodo%3Dfile%26id%3DWDU
    19940240083%26type%3D3%26name%3DD19940083Lj.pdf+usta
    wa+prawach+autorskich&hl=pl&ct=clnk&cd=1&gl=pl