  • Date: Tue, 27 Feb 2007 00:56:55 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: łacze z internetem (GSM) - problem

    Baczek wrote:

    > Tak, umowa jest taka ze za dostep do internetu place 50zł.

    No beton...

    Za dostęp przy połączeniach PAKIETOWYCH. A nie z komutacją łącza.

    [ciach]

    > Uzywalem transmisji pakietowej. Dokladniej mowiac protokolu TCP/IP
    > (nie mampojecia czy nie bylo czasem tunelowane przez PPPoE,
    > lub PPPoA)

    Wiesz co - może lepiej w ogóle się nie dotykaj do tak skomplikowanych
    rzeczy, jak komputery czy telefony komórkowe, bo najwyraźniej nie masz o
    nich pojęcia...

    Nie chodzi o połączenie między komputerami poprzez internet, tylko o
    połączenie pomiędzy "komórką" a faktycznym punktem "styku" z internetem.
    W abonamencie miałeś pakietowe połączenie, a korzystałeś ze sposobu
    zajmującego cały kanał łączności - jak połączenie głosowe.

    > Nie ma. W umowie jest napisane 50zł

    Jest, ślepoto, jest. Cennik też jest częścią umowy.

    > No dzieki bardzo. Jak zamawiam pizze i gosc przynosi do tego browara, to
    > rozumiem ze jest to gratis.

    Ale nikt ci niczego nie przynosił - sam sobie wziąłeś.

    > Ja nie chcialem zadnej innej uslugi i nie zamawialem takowej.

    Zamawiałeś. Może nieświadomie, ale to tylko problem twojej mizernej
    wiedzy (choć patrząc na to jak reagujesz na wiedzę, problemem jest
    raczej twoja wrodzona tępota).

    > Mam to gdzies. Ja Podpisalem umowe na stale lacze z internetem
    > i mam placic 50zl/mies. Dlaczego jest wyzsza faktura ?

    Tłumaczyłem ci. Nie przyjmujesz tego do wiadomości? Za tępy jesteś? twój
    problem - komornik ci to za jakiś czas wytłumaczy finansowo. Ale będzie
    to dużo bardziej kosztowne od tego rachunku. Zwłaszcza, że pewnie
    dojdzie jeszcze kara umowna za wcześniejsze rozwiązanie umowy
    terminowej. No i oczywiście koszta procesu, koszta reprezentacji
    prawnej, odsetki karne i koszta komornika.

    > Nie, nie ma. Czy maja mnie obchodzic wszystki cenniki w tym kraju ?

    Te, które są integralną częścią podpisywanej umowy. Jak nie umiesz
    czytać ze zrozumieniem treści umowy - twój problem.