  • Data: 2012-08-05 12:27:14
    Temat: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-08-05, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

    > ROTFL
    >
    > Jakim cudem w takim razie działają wszelkie serwery? Uważasz, że np. ile
    > osób na raz może oglądać taką Wirtualną Polskę? Pół setki?

    Zacznijmy od tego że to jest wiele maszyn, a nie jedna, co zdajesz się sugerować.
    Jak nie widzisz różnicy, to nie moja wina.

    [... ciach niemerytoryczne obelgi ...]

    > 3-4 godziny to dla ciebie. Dla mnie - kilka minut.

    Ależ oczywiście. Każdy teoretyk zrobi wszystko w mgnieniu oka.

    > Wojtuś, weź się przymknij, bo póki co to ty się kompromitujesz wypisując
    > brednie,

    Zamiast się na siłę wyzlośliwiać przyjąłbyś do wiadomości że rozwiązania
    przyjęte w Windows i AD są akurat przypadkiem dobre i akurat na tym polu
    linuks nie jest "do przodu". Tym bardziej w porównaniu do Twoich metod
    z rodem z kamenia łupanego.

    > że 12 tysięcy równoległych połączeń nie jest fizycznie możliwe.

    Zainicjowanie 12 tys połączeń równoległych z jednej maszyny?
    Nie. Nie jest możliwe. W wymaganiach nie było "farma serwerów dla
    nieporadnego admina".

    > Moduł aktualizacji online w YaST2.

    I jaką masz nad nim kontrolę? Chodzisz po tych komputerach i klikasz
    "Aktualizuj"? Czy znowu ssh i wydawanie komend?

    > Wiem, jak to działa. Nie działa przy wyłączonych maszynach. Ktoś musi je
    > włączyć i dopiero wtedy dostaną sygnał do działania

    Przede wszystkim pobierają sobie wymagane dane przy zalogowaniu/uruchomieniu
    komputera. Przy Twojej metodzie dopiero zareagują jak;
    a) będą włączone
    b) wleci skrypt admin-bohatera i zaktualizuje

    > Bezczelnie kłamiesz. To ty zacząłeś pisać o "problemie" wyłączonych
    > komputerów.

    Ja pisałem o problemie i nadal czekam jak go rozwiażesz.
    Ty zacząłeś sugerować że trzeba coś robić offline.
    Nie trzeba. Wystarczy w GPO ustawić deployment i każdy komputer wpięty lub
    który będzie wpięty do domeny zareaguje w odpowiednim momencie, gwarantując
    że gdy jest gotowy do pracy, zawiera te paczki co potrzeba.
    Sam, bez ingerencji, pisania skryptów, latania po ipkach, w sposób opisany
    i znany administratorom. Bez potrzeby odkrywania koła na nowo, przez każdego
    kolejnego admina.

    > Bardziej elegancki sposób wymagałby dodatkowych 30 minut, no może
    > godzinki, na ładne poustawianie. Za to potem nie musiałbym ręcznie
    > zmieniać skryptu ani sprawdzać, czy jeszcze chodzi i dla jakiego adresu.

    A potem przychodzi inny admin i musi zaczynać od początku, bo zamiast
    korzystać ze sprawdzonych rozwiązań, jeden z drugim bawią się w ręczne
    pisanie skrypcików, wymyślając koło na nowo.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl