    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto płaci za wysyłkę sprzętu do reklamacji ?
    Date: Wed, 08 Feb 2012 18:51:44 +0100

    W dniu 08.02.2012 18:20, sundayman pisze:
    > Kupiłe sobie właśnie pewne urzadzenie (ciężkie - zasilacz elektroniczny,
    > tak z 10 kg na oko),
    > przy czym na fakturę (mam jednoosobową DG). Właśnie odebrałem przesyłkę
    > od kuriera,
    > niestety sprzęt jest uszkodzony (coś tam nie działa).
    >
    > Więc, będę musiał toto odesłać do serwisu/reklamacji.
    > Czy mam prawo do zwrotu kosztów wysyłki (no będzie to ładne paredziesiąt
    > zł...) ?
    prawo - nie. domagać się możesz. Jeśli miałbyś prawo to nie byłoby
    nigdzie gwarancji door to door. reklamacja na podstawie gwarancji daje
    Ci takie prawa jak ustalił gwarant. jeśli dostałeś fakturę na DG to nie
    obejmuje Cię ochrona konsumenta. jeśli potrafisz udowodnić wymierne
    straty przed sądem, a także fakt że sprzedawca zrobił to świadomie- masz
    szanse przed sądem. Chyba jednak się nie opłaca
    ToMasz