  • Data: 2010-05-16 12:34:14
    Temat: Re: kto ma skarżyć?
    Od: "Papa5merf" <P...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Tomasz Myrdin" napisał:

    > Nie ma czegoś takiego jak przestępstwo cywilne. ;)

    szczerze to nie wiem jakei są kategorie przestępstw, dlatego spytałem:O)

    > Poza tym za mało szczegółów. Jeśli szkoda nie przekracza 250 zł to
    > jest to wykroczenie (zawiadom policję - będą musieli zająć się tą
    > sprawą) z art. 124 KW. Jeśli szkoda była większa to w grę wchodzi art.
    > 288 KK.

    z tą wartością szkody to kto ma ją ustalać?:O)
    bo przychodzi mi na myśl blokada kół SrażyWiejskiej, niby kawałek złomu za
    pare zeta a mówią że to ma wartość 250zł:O)
    znajomemu zniszczono jakieś zadaszenie czegoś chroniącego przed deszczem,
    jakaś prowizoryczna własnoręczna konstrukcja (nie budowa wymagajaca
    zezwolenia) trochę destek i betonu, całkiem przypadkiem udało się namierzyć
    sprawcę kturym okazał się okoliczny sąsiad, nie wiem czy chciał, czy ukradł
    coś co pod tym daszkiem leżakowało, ale znajomy jest wkur*** bo mówi że on
    to zrobił specjalnie i chce mu się za to odwdzięczyć:O)
    więc jak sobie wyceni tą swoją konstrukcję na 250zł to zgłasza na milicje a
    oni go wsadzają do paki?:O)

    > Jeżeli dojdzie do sprawy karnej to już w niej można coś dla siebie
    > wyszarpać (proces adhezyjny), jeśli nie to i tak pozostaje szarpanie
    > się na drodze postępowania cywilnego.

    no właśnie jak spowodować zeby do takiej sprawy karnej doszło?:O)

    > Tak czy inaczej zwróć się do prawnika (który tę sprawę poprowadzi).

    tak, wiem, ale znajomy nigdy nie maił z prawem doczynienia i na prawnikach
    też się nie zna, więc zasiegam informacji co i jak i ewentualnie jakeigo
    prawnika szukać no i oczywiście czy po wyggranej sprawie da się jego
    kosztami obciążyć sprawcę?:O)