eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoksięga wieczysta - czy lepiej ją założyć czy szkoda pieniędzy? › Re: księga wieczysta - czy lepiej ją założyć czy szkoda pieniędzy?
  • Data: 2006-05-06 19:13:27
    Temat: Re: księga wieczysta - czy lepiej ją założyć czy szkoda pieniędzy?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kopernik" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:e3iqev$d8h$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Dziękuję za rzeczową odpowiedź
    > Hmm, to dlaczego spółdzielnia uruchamia te procedury i zachęca do tego
    > mieszkańców?

    Nie wiem. Moja spółdizelnia przysłała mi taką informacje jakieś 1,5 roku
    temu i na razie nie zamierzam nic z tym robić. Gdybyś potrzebował zaciągnąć
    kredyt hipoteczny to można od razu przeształcić na odrębną własność bo i tak
    trzeba urządzic księgę wieczystą. W innym przypadku sztuka dla sztuki, i tak
    spółdzielnia będzie zarządzała budynkiem, nie ma mowy o żadnej wspólnocie do
    momentu wyodrębnienia 100% mieszkań, a jest to w praktyce niemożliwe, bo
    wystarczy jedno mieszkanie np. lokatorskie i koniec.

    > Czy chodzi tylko o to aby zarobiła na lokatorach? (a przy okazji
    > zaprzyjaźniony notariusz)

    A w jaki sposób niby zarabia? Przecież nic za to nie płacisz. Tylko płacisz
    za notariusza.

    > Czy musiała wykupywać od gminy te grunty?

    Miała obowiązek uregulowania stanu prawnego terenu na którym stoi budynek.
    Generalnie musi stać na działce/działkach o tym samym statusie prawnym,
    czyli albo własność, albo użytkowanie wieczyste. Nie może tego mieszać.