  • Data: 2006-10-18 21:03:04
    Temat: Re: krzywoprzysięstwo
    Od: "Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam
    > W trakcie sprawy sądowej jeden ze świadków składał fałszywe zeznania
    > pod przysięgą, potwierdziła to ekspertyza biegłego.Świadek działał z
    > premedytacją
    > na niekorzyść osoby pokrzywdzonej.

    Powolano bieglego na okolicznosc odpowiedzi na pytanie czy swiadek klamal ?
    Nie moge uwierzyc, bo nie moge sobie wyobrazic jak mialby to biegly ocenic.

    Sąd nie zgłosił tego faktu do
    > Prokuratury.
    > Mam pytania: kto powinien zgłośić taki fakt ?

    Sad powinien jesli doszedlby do przekonania, ze istnieje uzasadnione
    podejrzenie popelnienia przestepstwa.
    Ty mozesz zglosic, ale nie musisz. Ja tez moge, ale nie musze.

    > po jakim czasie dochodzi do przedawnienia ?

    5 lat zdaje sie.

    > w jakiej formie należy dokonać zawiadomienia, czy w formie wszczęcia
    > dochodzenia,
    > czy ukarania winnego krzywoprzysięstwa ?

    W formie pisemnej lub ustnie do protokolu :-) Chcesz zglaszac w formie
    wszczecia dochodzenia lub ukarania winnego ?!

    Cezar