eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo? › Re: kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!cyclone03.ams2.highwinds-media.com!news.hig
    hwinds-media.com!voer-me.highwinds-media.com!eweka.nl!lightspeed.eweka.nl!82.19
    7.223.106.MISMATCH!feeder1.cambriumusenet.nl!82.197.223.108.MISMATCH!feeder2.ca
    mbriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshostin
    g.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>
    Subject: Re: kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <kncq4p$ai$1@node1.news.atman.pl> <kncqk7$ri$1@node1.news.atman.pl>
    <kncris$1l6$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <519a125f$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
    <1i2xq8qrnn8w$.orrkaarisu9v.dlg@40tude.net>
    <519a44c6$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 21 May 2013 08:15:35 +0200
    Message-ID: <1xcefpij7sqk0.3vwqoo4jpml4$.dlg@40tude.net>
    Lines: 91
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.179.61
    X-Trace: 1369116924 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1257 83.25.179.61:3897
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4803
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:721734
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 20 May 2013 17:44:04 +0200, z napisał(a):

    > W dniu 2013-05-20 15:57, Andrzej Kubiak pisze:
    >> Konkretnie, jakie rozwiązanie proponujesz? Anulować opłaty wszystkim,
    >> którzy twierdzą, że "oni nie wiedzieli"? Jeśli tak, to wypadałoby ich
    >> hurtowo ubezwłasnowolnić, bo podpisali, że wiedzieli. Jeśli nie
    >> ubezwłasnowolnić, to za chwilę mamy wysyp cwaniaczków, którzy z telefonu
    >> zrobią sobie router, a po otrzymaniu faktury będą płakać, że nie wiedzieli.
    >> I co dalej?
    > 1. Już pisałem. Włączyć to co klient chce.

    Uhm. I operator zastosował się do życzenia klienta. Wyłączył pakiet
    NonStop.

    > Przecież idiotą nie jest ;-)

    Z tegoż założenia wyszedł operator.

    > 2. Zaproponować automatyczne powiadomienie o stanie rachunku.

    W Plusie funkcjonuje coś takiego jak limit należności, klient może go
    ustalić.

    > Wiem... Może powodować zmniejszenie "ukrytych zysków" a tego nowoczesne
    > marketingi by nie zniosły :-)

    Trzymajmy się omawianej sytuacji, dyskusję o marketoidach odłóżmy na zaś.
    :)

    > Ale... Skoro żyjemy w ustroju przesyconym socjalizmem i obowiązują
    > konkretne przepisy prawne to...

    ...to należałoby wykazać, że jakieś zapisy prawne zostały tu złamane.

    > Wytłumacz przeciętnemu Kowalskiemu

    Mnie hasło "przeciętny Kowalski" stawia przed oczami kogoś, komu nie ma
    sensu niczego tłumaczyć. :) I autor wątku niebezpiecznie wpisuje się w ten
    obraz.

    > Osobiście przy podpisaniu umowy (której nie mogłem negocjować jako
    > słabsza strona - nie moje spostrzeżenie tylko organów państwowych)

    E tam. Z bankami negocjuję, z Plusem negocjuję. Da się. A organa
    państwowe... no, kawał organów z nich.

    > Nie każdy pracownik "salonu" ma tak dobre serce i nie podpowie.

    Umowa całkiem czytelna jest. Chyba że znowu chcesz wyskoczyć z moją
    imaginacją przeciętnego Kowalskiego, to ja przepraszam. :)

    > Ułatwieniem dla mnie jest stary telefon który sam
    > się nie połączy z siecią bez pozwolenia.

    A to to akurat bardzo dobre spostrzeżenie jest. Po jakiego wała ludz...
    przeciętny Kowalski kupuje narzędzie, którego nie jest w stanie opanować?

    Mam smartfon, nie zgadzam się z podejściem "ojojoj, smartfon to musi być w
    necie cały czas", zwykle mam wyłączoną transmisję danych. Jeśli potrzebuję
    - trzy stuknięcia w ekran i mam dostęp do sieci. Zrobiłem, co chciałem -
    trzy stuknięcia, i ustrojstwo przestaje żreć transfer. Wszystkie automaty,
    aktualizacje mają prawo łączyć się tylko przez WiFi. Jeśli chwilowo zmienię
    zdanie - to tylko ja o tym decyduję. Nie zdarzyło się, bo coś się
    samowolnie włączyło i zrobiło niemiłą niespodziankę.

    Z kolei moja żona ma gdzieś wszystkie interneciki w telefonie i rozwiązała
    temat jeszcze prościej - ma zwykły, prosty telefon; zadzwoni, wyśle SMS,
    czasem cyknie jakąś fotkę.

    > Czy się komuś podoba czy nie obowiązują w Polsce stosowne zapisy prawne
    > chroniące konsumentów i artykuły wyszczególniające co jest
    > przestępstwem. Albo się do nich stosujemy albo nie.

    A gdzie to przestępstwo?

    > Jeśli do kogoś nie przemawia wprost _oszustwo_ to niech doczyta (może
    > trzeba kilka razy ;-) ) ciąg dalszy ze szczególnym uwzględnieniem
    > _wyzyskania błędu_.

    Znaczy, błędem Plusa było podpisanie umowy z autorem, a ten teraz chce ten
    błąd wyzyskać i wyłudzić usługi bez płacenia za nie - o to chodzi?

    > Może ten przepis jest zbyt szeroko napisany. Można podyskutować.

    Można, czynimy to, całkiem sympatycznie.

    > Ale do jasnej ch... TAKI JEST i OBOWIĄZUJE!

    Uhm. I działa w obie strony.

    AK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1