eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo? › Re: kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?
  • Data: 2013-05-21 08:15:35
    Temat: Re: kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 20 May 2013 17:44:04 +0200, z napisał(a):

    > 1. Już pisałem. Włączyć to co klient chce.

    Uhm. I operator zastosował się do życzenia klienta. Wyłączył pakiet
    NonStop.

    > Przecież idiotą nie jest ;-)

    Z tegoż założenia wyszedł operator.

    > 2. Zaproponować automatyczne powiadomienie o stanie rachunku.

    W Plusie funkcjonuje coś takiego jak limit należności, klient może go
    ustalić.

    > Wiem... Może powodować zmniejszenie "ukrytych zysków" a tego nowoczesne
    > marketingi by nie zniosły :-)

    Trzymajmy się omawianej sytuacji, dyskusję o marketoidach odłóżmy na zaś.
    :)

    > Ale... Skoro żyjemy w ustroju przesyconym socjalizmem i obowiązują
    > konkretne przepisy prawne to...

    ...to należałoby wykazać, że jakieś zapisy prawne zostały tu złamane.

    > Wytłumacz przeciętnemu Kowalskiemu

    Mnie hasło "przeciętny Kowalski" stawia przed oczami kogoś, komu nie ma
    sensu niczego tłumaczyć. :) I autor wątku niebezpiecznie wpisuje się w ten
    obraz.

    > Osobiście przy podpisaniu umowy (której nie mogłem negocjować jako
    > słabsza strona - nie moje spostrzeżenie tylko organów państwowych)

    E tam. Z bankami negocjuję, z Plusem negocjuję. Da się. A organa
    państwowe... no, kawał organów z nich.

    > Nie każdy pracownik "salonu" ma tak dobre serce i nie podpowie.

    Umowa całkiem czytelna jest. Chyba że znowu chcesz wyskoczyć z moją
    imaginacją przeciętnego Kowalskiego, to ja przepraszam. :)

    > Ułatwieniem dla mnie jest stary telefon który sam
    > się nie połączy z siecią bez pozwolenia.

    A to to akurat bardzo dobre spostrzeżenie jest. Po jakiego wała ludz...
    przeciętny Kowalski kupuje narzędzie, którego nie jest w stanie opanować?

    Mam smartfon, nie zgadzam się z podejściem "ojojoj, smartfon to musi być w
    necie cały czas", zwykle mam wyłączoną transmisję danych. Jeśli potrzebuję
    - trzy stuknięcia w ekran i mam dostęp do sieci. Zrobiłem, co chciałem -
    trzy stuknięcia, i ustrojstwo przestaje żreć transfer. Wszystkie automaty,
    aktualizacje mają prawo łączyć się tylko przez WiFi. Jeśli chwilowo zmienię
    zdanie - to tylko ja o tym decyduję. Nie zdarzyło się, bo coś się
    samowolnie włączyło i zrobiło niemiłą niespodziankę.

    Z kolei moja żona ma gdzieś wszystkie interneciki w telefonie i rozwiązała
    temat jeszcze prościej - ma zwykły, prosty telefon; zadzwoni, wyśle SMS,
    czasem cyknie jakąś fotkę.

    > Czy się komuś podoba czy nie obowiązują w Polsce stosowne zapisy prawne
    > chroniące konsumentów i artykuły wyszczególniające co jest
    > przestępstwem. Albo się do nich stosujemy albo nie.

    A gdzie to przestępstwo?

    > Jeśli do kogoś nie przemawia wprost _oszustwo_ to niech doczyta (może
    > trzeba kilka razy ;-) ) ciąg dalszy ze szczególnym uwzględnieniem
    > _wyzyskania błędu_.

    Znaczy, błędem Plusa było podpisanie umowy z autorem, a ten teraz chce ten
    błąd wyzyskać i wyłudzić usługi bez płacenia za nie - o to chodzi?

    > Może ten przepis jest zbyt szeroko napisany. Można podyskutować.

    Można, czynimy to, całkiem sympatycznie.

    > Ale do jasnej ch... TAKI JEST i OBOWIĄZUJE!

    Uhm. I działa w obie strony.

    AK