  • Data: 2006-04-07 23:56:15
    Temat: Re: kradziez hasla dostepu do internetu-help!!
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PiotRek napisał(a):

    > To może inna analogia: podaję Ci kształt i wymiary
    > klucza do swojego mieszkania (albo mam te dane
    > wymalowane na ścianie, i zapraszam Cię do siebie).

    Przeczytaj jeszcze raz, co napisałeś ;-)

    > Ściąganie danych z Internetu to nie zabieranie czegoś
    > właścicielowi.

    Ściąganie nie. Ale ściąganie w sytuacji, gdy płacisz za ruch - jak
    najbardziej. Podobnie może być w sytuacji łącza limitowanego, np.
    nerwostraty - tu też zajmując łącze, działasz na szkodę właściciela. A
    dodatkowo masz przełamanie zabezpieczenia.

    Ale - jak to zwykle bywa - i tak wszystko zależy od tego, czy policjant,
    a potem prokurator, zrozumieją, co to jest ten internat, kto i co komu
    kradnie i dlaczego to on ma się w tym babrać :-(

    M.

    PS. To jest analogiczny przypadek, jak ze zmianą numeru IMEI w telefonie
    komórkowym. W moim przekonaniu to jest dokładnie to samo, co przebijanie
    numeru nadwozia samochodu - od lat uregulowany w prawie karnym. Tzw.
    prawnicy branżowi twierdzą, że nie ma na to przepisu. Ale ja powolutku
    drążę - na razie parę dziur udało mi się wydrążyć ;-) Tylko to trwa
    zdecydowanie zbyt długo ;-(