  • Date: Sat, 08 Apr 2006 01:30:19 +0200
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradziez hasla dostepu do internetu-help!!

    PiotRek napisał(a):

    > No to się pytam - zapraszam Cię do swojego mieszkania,
    > w którym na ścianie jest wymalowane wołami na ścianie to hasło.
    > Podałem, czy nie podałem? I drugi przypadek - nie jest wymalowane
    > wołami na ścianie, tylko napisane na żółtej karteczce przyklejonej
    > do monitora. Ile punktów typograficznych (=0,376 mm) musi mieć napis,
    > żeby był uznany za "podanie hasła", a od ilu punktów mamy już
    > do czynienia z przełamaniem?
    > :-)

    przez analogię do kradzieży z włamaniem - włamanie do mieszkania może
    polegać na sforsowaniu pancernych drzwi z trzema gerdami, ale również
    może polegać na lekkim kopnięciu w drzwi z dykty, a nawet wejściu przez
    uchylone drzwi na balkonie. Oba przypadki są przełamaniem
    zabezpieczenia. Fakt niedochowania staranności przez właściciela nie
    zmienia zakresu odpowiedzialności sprawcy. Ty nie jesteś upoważniony,
    żeby przebywać w takim mieszkaniu oraz do zabierania z tak
    (nie)zabezpieczonego mieszkania czegokolwiek.

    M.