    From: "PiotrB" <k...@g...lodz.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: koszt załozenia Księgi wieczystej
    Date: Thu, 8 May 2003 15:10:43 +0200

    aha znalazłem : Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 27 marca 2002
    r. w sprawie kosztów sądowych przy zakładaniu ksiąg wieczystych

    ale tam pisze:
    "W postępowaniu przy zakładaniu ksiąg wieczystych kosztem sądowym jest wpis
    stały od wniosku o założenie księgi wieczystej w kwocie 40 zł, pobierany
    niezależnie od wpisu od wniosku o wpis własności lub innego prawa."

    więc co z tym magicznym : "od wpisu od wniosku o wpis własności lub innego
    prawa."