  • Data: 2007-06-27 08:19:02
    Temat: Re: kontrolowanie biletów w środkach komunikacji publiczej
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z środa, 27 czerwca 2007 08:21
    (autor Kuba
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f5svl5$jpu$1@inews.gazeta.pl>):

    > Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Zerknąłem w prawo przewozowe i sporo moich
    > wątpliwości się wyjaśniło.
    >
    > Mam jeszcze prośbę: czy ktoś mogłby mi podpowiedzieć gdzie szukać tego
    > przepisu o możliwości zatrzymania do przyjazdu policji kogoś, kto
    > popełnienił przestępstwo?

    Odnośnie przestępstwa:
    USTAWA
    z dnia 6 czerwca 1997 r.
    Kodeks postępowania karnego.
    (Dz. U. z dnia 4 sierpnia 1997 r.)

    Art. 243. § 1. Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku przestępstwa lub
    w pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu przestępstwa, jeżeli
    zachodzi obawa ukrycia się tej osoby lub nie można ustalić jej tożsamości.

    § 2. Osobę ujętą należy niezwłocznie oddać w ręce Policji.

    Odnośnie wykroczenia:
    USTAWA
    z dnia 24 sierpnia 2001 r.
    Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia.
    (Dz. U. z dnia 29 września 2001 r.)

    Art. 45. § 2. Art. 243 Kodeksu postępowania karnego stosuje się odpowiednio.

    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: t...@l...pl, e...@e...edu.pl, i...@k...com.pl,
    h...@k...com.pl, p...@f...hu, i...@h...pl