  • Data: 2007-06-27 09:33:12
    Temat: Re: kontrolowanie biletów w środkach komunikacji publiczej
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wrak Tristana napisał(a):
> [...]
    > (Dz. U. z dnia 4 sierpnia 1997 r.)
    >

    > Art. 243. § 1. Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku przestępstwa lub
    > w pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu przestępstwa, jeżeli
    > zachodzi obawa ukrycia się tej osoby lub nie można ustalić jej tożsamości.
    >
    > § 2. Osobę ujętą należy niezwłocznie oddać w ręce Policji.
    >

    > Odnośnie wykroczenia:
    > USTAWA
    > z dnia 24 sierpnia 2001 r.
    > Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia.
    > (Dz. U. z dnia 29 września 2001 r.)
    >
    > Art. 45. § 2. Art. 243 Kodeksu postępowania karnego stosuje się odpowiednio.

    szkopul w tym ze w przypadku gapowicza nie mamy do czynienia a ni z
    jednym ani z drugim. Uporczywa jazda bez biletu jest dopiero
    wykroczeniem (zdaje sie 3 razy musi byc zlapanym).

    P.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.