  • Data: 2006-05-06 07:23:31
    Temat: Re: kontrola komórki
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Michał Wilk* wypowiedziała
    te słowa:

    > Tu masz rzeczywiscie racje, art. 15 ust. 8 ustawy o Policji zawiera
    > delegacje do wydania rzeczonego rozporzadzenia i nie dotyczy ona
    > przeszukania w trybie kpk, a kontroli osobistej w trybie art. 1 ust. 1
    > ust. 5. Jednak nawet i w tym przepisie (o kontroli osobistej) nie
    > zapomniano o przeslance faktycznej dopuszczalnosci kontroli: "razie
    > istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod
    > groźbą kary"

    Mało tego, nawet jeśli rozporządzenie ma inną podstawę prawną niż kpk,
    to musi być z tymże kodeksem zgodne.
    Ja jednak problemu niezgodności nie widzę, może co najwyżej zaistnieć
    wątpliwość co do przesłanek dopuszczalności podjęcia określonych
    czynności przez policjanta, ale tu akurat wchodzimy na pole ew.
    przekroczenia uprawnień.
    Tak czy inaczej policja ma możliwość przeprowadzenia takiej kontroli.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| http://olgierd.wordpress.com ||| JID:o...@j...org |||