    From: "JarekT" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola drogowa - zatrzymanie dowodu rejestracyjnego
    Date: Wed, 4 Dec 2002 19:33:03 +0100

    > Nie, jeśli luz ma 10 cm, to można "na oko" powiedzieć, że to więcej niż 4
    > cm.
    Ok, a jak ma 5 cm?

    > Progi są istotnym elementem konstrukcyjnym nadwozia samonośnego (samochód
    > bez ramy), więc jakiekolwiek poważniejsze ślady korozji kwalifikują je do
    > wymiany.
    To był Polonez. Głównym elementem nośnym jego nadwozia są chyba podłużnice
    (dźwigary wzdłużne) - ale nie jestem pewien, nie sprzeczam się.
    Słyszałem, że maluch bez progów potrafi się złamać.

    >Co do drzwi, to do zatrzymania dowodu kwalifikuje tzw. perforacja,
    > albowiem wówczas niespełniony zostaje warunek chermtyczności nadwozia
    > wynikający z rozporządzenia, które powołałem w poprzedniej wiadomości.
    Hermetyczność w samochodzie? - to dziwnie brzmi, przecież to nie prom kosmiczny.
    Ale zaraz zapoznam się dokładnie z treścią rozporządzenia, tam może być takie
    sformułowanie.

    > Umocowanie prawne podałem.
    Dzięki, właśnie sciągam i zaraz czytam.

    >Jeśliby okazało się, że diagnosta
    > stwierdzi, że opisane przez policjanta usterki nie kwalifikują się do
    > wycofania pojazdu z ruchu, możesz zawsze żądać od Policji zwrotu kosztów
    > badań jako cywilnych skutków wadliwej decyzji administracyjne (zatrzymanie
    > dowodu) jej funkcjonariusza. I tyle.
    Nie wiedziałem. W poście sprzed paru minut właśnie o tym napisałem, jeszcze nie
    czytając Twojej opinii.

    > Nie można z definicji kwestionować wszystkich ustaleń policjanta, bo
    > doszłoby do sytuacji, że nikt by nie realizował jego poleceń i wszyscy by to
    > "olewali".
    A można z definicji uznać, że zawsze ma rację?

    >Nie potrafię natomiast za pośrednictwem sieci zająć stanowiska w
    > przedmiocie zasadności zatrzymania dowodu, no bo musiałbym zobaczyć
    > samochód.
    Lepiej nie ;))) Nie oglądając go nic nie straciłeś - słowo! ;)))
    Perforacja to delikatne określenie w tym przypadku...

    Dzięki za informacje
    Pozdrawiam
    JarekT