  • Data: 2003-10-23 18:19:03
    Temat: Re: koniec umowy i nakaz wykorzystania urlopu ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Oct 2003, lablador wrote:

    >+ > moze ktos z Was sie orientuje, konczy mi sie umowa o prace na czas
    >+ > okreslony, pracodawca zapowiedzial, ze nie podpisze ze mna nowej umowy ze
    >+ > wzgledu na to ze nie ma nowych zlecen.
    >+ > Kaze mi natomiast wybrac przyslugujacy mi urlop,
    [...]
    >+ > Bardzo prosze o porade.

    Nie wiem jak lablador, może jest prawnikiem.
    Ode mnie np. porady oczekiwać nie możesz. Ale to nie wyklucza
    oczywiście możliwości że coś zacytuję, podywaguję, podważę
    lub o coś spytam ;)

    >+ Musze isc na urlop czy nie musze ???
    >+
    >+ Nie musisz, chyba ze pracodawca wypowie Ci umowe (o ile umowa taka mozliwosc
    >+ w ogole przewiduje). Jesli umowa rozwiaze sie ze wzgledu na uplyw czasu to
    >+ pracodawca bedzie musial zaplacic ekwiwalent.

    A jak się ma do tego:
    ++++
    Art. 161. Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym
    roku kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo.
    ----
    ?
    Ty powołałeś się na przepis który IMHO *wyłącznie* mówi co zrobić,
    jeśli urlop nie został wykorzystany. Ale (IMHO) tenże przepis nie
    daje pracownikowi "prawa do niewykorzystania" urlopu !
    A zapis "pracodawca jest obowiązany udzielić" wcale (IMHO) nie
    oznacza że "na żądanie pracownika". Ma dać i tyle (w domyśle:
    nawet jak pracownik nie chce :)).

    pozdrowienia, Gotfryd