  • 1. Data: 2003-10-23 14:38:21
    Temat: koniec umowy i nakaz wykorzystania urlopu ?
    Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl>

    Witajcie,
    moze ktos z Was sie orientuje, konczy mi sie umowa o prace na czas
    okreslony, pracodawca zapowiedzial, ze nie podpisze ze mna nowej umowy ze
    wzgledu na to ze nie ma nowych zlecen.
    Kaze mi natomiast wybrac przyslugujacy mi urlop, twierdzac ze przeciez nie
    bedzie mi wyplacal ekwiwalentu. A ten ekwiwalent to dla mnie duzo kasy, wiec
    wolalabym urlopu nie brac.
    Czy musze isc na ten urlop bo on tak chce ?
    Szukalam info w KP, jedyne co znalazlam to punkt ze pracownik musi isc na
    urlop jesli jest w okresie wypowiedzenia. A ja przeciez nie jestem ...

    Bardzo prosze o porade. Musze isc na urlop czy nie musze ???

    Pozdrawiam, Jagaa

  • 2. Data: 2003-10-23 18:19:03
    Temat: Re: koniec umowy i nakaz wykorzystania urlopu ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2003, lablador wrote:

> [...]
    >+ > wzgledu na to ze nie ma nowych zlecen.
    >+ > Kaze mi natomiast wybrac przyslugujacy mi urlop,
    [...]
    >+ > Bardzo prosze o porade.

    Nie wiem jak lablador, może jest prawnikiem.
    Ode mnie np. porady oczekiwać nie możesz. Ale to nie wyklucza
    oczywiście możliwości że coś zacytuję, podywaguję, podważę
    lub o coś spytam ;)

    >+ Musze isc na urlop czy nie musze ???
    >+
    >+ Nie musisz, chyba ze pracodawca wypowie Ci umowe (o ile umowa taka mozliwosc
    >+ w ogole przewiduje). Jesli umowa rozwiaze sie ze wzgledu na uplyw czasu to
    >+ pracodawca bedzie musial zaplacic ekwiwalent.

    A jak się ma do tego:
    ++++
    Art. 161. Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym
    roku kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo.
    ----
    ?
    Ty powołałeś się na przepis który IMHO *wyłącznie* mówi co zrobić,
    jeśli urlop nie został wykorzystany. Ale (IMHO) tenże przepis nie
    daje pracownikowi "prawa do niewykorzystania" urlopu !
    A zapis "pracodawca jest obowiązany udzielić" wcale (IMHO) nie
    oznacza że "na żądanie pracownika". Ma dać i tyle (w domyśle:
    nawet jak pracownik nie chce :)).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-10-23 18:21:03
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]

    w ogole przewiduje). Jesli umowa rozwiaze sie ze wzgledu na uplyw czasu to
    pracodawca bedzie musial zaplacic ekwiwalent.

    Dan.

  • 4. Data: 2003-10-23 18:21:03
    Od: "lablador" <l...@p...fm>