    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komusze prawo własności
    Date: Sun, 8 Mar 2009 12:58:21 +0100

    Użytkownik "Art" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gp093t$58t$1@news.wp.pl...

    > I w dużej cześci spółdzielni nie ma z tym problemu

    A to już zupełnie indywidualna sprawa każdego bloku.
    Bywa z tym różnie, najróżniście.

    > spółdzielnia jest właścicielem gruntu na którym stoi budynek
    > a mimo tego bronią się przed przekształceniem spółdzielczego prawa
    > własności

    Nikt nie lubi jak się go okrada.

    > w pełne prawo własności z wpisem do ksiąg wieczystych.
    > Ciekawe dlaczego tak bronią się przed PiSowską ustawą?

    W interesie członków spółdzielni.
    I wszystkich innych, którym nikt prezentów nie daje ustawowych.

    Pomyśl trochę - jest sobie np. mała spółdzielnia - 1 blok, 30 spółdzielców.
    Część ma mieszkania własnościowe, część lokatorskie.
    Spółdzielnia ma długi.
    Za długi odpowiadają swoim majątkiem, czyli tym blokiem.
    Załóżmy że blok jest wart 10 mln, a długu jest 7 mln.
    Jeśli połowa ze spółdzielców, ta która nie zapłaciła za mieszkania, więc ma
    je lokatorsko, dostanie w prezencie od państwa połowę bloku, a w efekcie
    tego odejdzie ze spółdzielni, to znaczy że druga połowa zostaje z całym
    długiem, przewyższającym wartość majątku spółdzielni.

    Jakim prawem państwo pozbawia pozostałych spółdzielców ich majątku, powoduje
    że tracą swoje mieszkania (bo je wierzyciel za długi odbierze), mimo że za
    nie zapłacili w 100%?
    A daje ich kosztem prezenty tym, którzy za swoje mieszkania nie zapłacili?