  • Data: 2012-10-11 08:41:33
    Temat: Re: komupter frmowy a własne konto
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    > Hm, ostatnie "popularne" laptopy w których faktycznie nie dało się
    > wyresetować chipsetów (potrzebna była procedura serwisowa, niedostępna
    > publicznie, i to raczej z potrzeby użycia dedykowanego sprzętu) to chyba
    > dawno temu COMPAQ robił.

    Zakładasz nietrywialne hasło na BIOS (czy też ten jego nowy zamiennik),
    dobrze konfigurujesz program rozruchowy i system... i użyszkodnik
    musiałby komputer rozmontować i wylutować baterię podtrzymującą pamięć
    (przynajmniej w Acerach swego czasu baterie były lutowane do płyty).

    > Nie wiem czy dziś takie dziś ktos robi - faktycznie są na rynku?
    > W kategorii cenowej ++ xx xxx czy tańsze? :)
    > Tak, owszem, mam na myśli "włącznie z rozebraniem wymagającym
    > zerwania plomb" :)

    Ale który użyszkodnik na to pójdzie? Szpieg przemysłowy - może. Ale nie
    zwykły luser ;)

    [ciach]

    > ...uzasadnionym argumentem "stwierdzono 17 przypadków robaków
    > i 7 koni trojańskich".
    > W dużej firmie nikt nie będzie dochodził u kogo. Szlaban i już.

    Na przykład.

    > :)
    > Należy wycenić (przez sprawdzenie za ile można wypożyczyć po
    > cenie rynkowej) i doliczyć do podstawy opodatkowania :)

    Znacznie prościej i bezpieczniej jest zakazać :-P