  • Data: 2016-09-01 00:05:35
    Temat: Re: komornicy kradna dane
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31-08-16 o 23:53, re pisze:

    > http://antywindyk.pl/wp-content/uploads/2015/10/list
    onosz5.jpg wskazuje,
    > że komornik prowadzi postępowanie z wniosku firmy windykacyjnej, czyli
    > nie jest to postępowanie egzekucyjne, więc musi został zatrudniony przez
    > tę firmę na co musiał zgodzić się sąd i takie wątpliwości zawarto w
    > artykule. Komornik wylicza nawet koszt postępowania, który obciąża
    > dłużnika dopiero w przypadku uznania długu lub po uzyskaniu tytułu
    > wykonawczego wraz z prowadzonym postępowaniem egzekucyjnym. W drugiej
    > części jest mowa o Rzeczniku Dłużnika, który w istocie jest właśnie tą
    > firmą windykacyjną. No to raczej dobry artykuł.

    Artykuł wątpliwości wyraża, ale w mojej ocenie autor czyni błędne
    założenie, a później z niego wywodzi błędny wniosek. Ustawa wskazana w
    piśmie przewodnim komornika wyraźnie dopuszcza zlecenie komornikowi
    doręczenia korespondencji. Podejrzewam, że ustawodawca miał na myśli
    zupełnie inną korespondencję, niż jakieś listy windykatorów, tym nie
    mniej nie widzę w ustawie takiego zakazu. A zatem po prostu komornik
    dostaje zlecenie i tyle.

    Jedyne, co czego można by się strasznie na siłę doczepić,to do tego
    fragmentu w pouczeniu o zlecaniu egzekucji poza właściwością ogólną.
    Zdaje się, że zażalenie przysługuje na czynności egzekucyjne, no bo jak
    tu zażalić się na wysłanie do kogoś pisma?

    Oczywiście jestem świadom, że wierzyciel liczy na to, że wielu dłużników
    ujrzawszy pismo od komornika przestraszy się. Ale czy to zabronione?