  • Data: 2016-09-01 11:44:48
    Temat: Re: komornicy kradna dane
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > http://antywindyk.pl/wp-content/uploads/2015/10/list
    onosz5.jpg wskazuje,
    > że komornik prowadzi postępowanie z wniosku firmy windykacyjnej, czyli
    > nie jest to postępowanie egzekucyjne, więc musi został zatrudniony przez
    > tę firmę na co musiał zgodzić się sąd i takie wątpliwości zawarto w
    > artykule. Komornik wylicza nawet koszt postępowania, który obciąża
    > dłużnika dopiero w przypadku uznania długu lub po uzyskaniu tytułu
    > wykonawczego wraz z prowadzonym postępowaniem egzekucyjnym. W drugiej
    > części jest mowa o Rzeczniku Dłużnika, który w istocie jest właśnie tą
    > firmą windykacyjną. No to raczej dobry artykuł.

    Artykuł wątpliwości wyraża, ale w mojej ocenie autor czyni błędne
    założenie, a później z niego wywodzi błędny wniosek. Ustawa wskazana w
    piśmie przewodnim komornika wyraźnie dopuszcza zlecenie komornikowi
    doręczenia korespondencji. Podejrzewam, że ustawodawca miał na myśli
    zupełnie inną korespondencję, niż jakieś listy windykatorów, tym nie
    mniej nie widzę w ustawie takiego zakazu. A zatem po prostu komornik
    dostaje zlecenie i tyle.
    ---
    No nie. Ustawa musi najpierw dopuszczać. A dopuszcza w postępowaniu sądowym
    i egzekucyjnym. Tyle że takiego postępowania póki co nie ma.

    Jedyne, co czego można by się strasznie na siłę doczepić,to do tego
    fragmentu w pouczeniu o zlecaniu egzekucji poza właściwością ogólną.
    Zdaje się, że zażalenie przysługuje na czynności egzekucyjne, no bo jak
    tu zażalić się na wysłanie do kogoś pisma?
    ---
    Normalnie, np na wyliczony koszt doręczenia.

    Oczywiście jestem świadom, że wierzyciel liczy na to, że wielu dłużników
    ujrzawszy pismo od komornika przestraszy się. Ale czy to zabronione?
    ---
    Pytanie brzmi czy jest dozwolone. Kluczowe jest określenie jakie "inne
    dokumenty".