eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokomorka i nauczycielRe: komorka i nauczyciel
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!wroclaw.rmf.pl!poznan.rmf.pl!news.man.pozna
    n.pl!news-fra1.dfn.de!fu-berlin.de!uni-berlin.de!154-moo-7.acn.waw.PL!not-for-m
    ail
    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komorka i nauczyciel
    Date: 17 Feb 2004 09:50:12 GMT
    Lines: 41
    Message-ID: <s...@1...acn.waw.pl>
    References: <c0868f$4b8$1@news.onet.pl> <M...@n...tpi.pl>
    <c08o9e$bjp$1@nemesis.news.tpi.pl> <c0a8oe$p54$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0fepc$i9l$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0ged5$bde$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0grs9$dst$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0isvf$dan$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0ljhe$5a9$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0nomt$8pm$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0o3fm$kqu$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0pu0m$ifu$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0slbe$rfe$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: R...@a...waw.pl
    NNTP-Posting-Host: 154-moo-7.acn.waw.pl (62.121.94.154)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.uni-berlin.de 1077011412 44714556 I 62.121.94.154 ([84963])
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:194609
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <c0slbe$rfe$1@inews.gazeta.pl>, Roman G. wrote:
    > Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> napisał(a):
    >
    >> Po raz kilejny mylisz relacje rodzic-dziecko a nauczyciel-uczeń.
    >
    > Potrafisz wskazać w przepisach prawa, że pojęcie 'wychowanie' w wykonaniu
    > nauczyciela należy rozumieć inaczej niż zgodnie z definicją słownikową?

    Ale co to ma wspólnego z moim komentarzem? Wychowanie to
    wychowanie, a metody wychowawcze są różne, uzależnione np. od tego kto
    kogo wychowuje i w jakich okolicznościach.

    >> > Za palenie papierosów uczeń musi wypić 50 g oleju jadalnego, za
    > przeklinanie zjeść dużą szczyptę soli.
    >>
    >> Czy to jest w regulaminie szkolnym?
    >
    > Tak.

    No to w porządku, skoro uczniowie zgodzili się na taki regulamin, to
    znaczy, że opisane kary akceptują i nie uznają za np. poniżające.

    >
    >> Ale ja pytam o konkretną sytuację:
    >> N: "Wyjdź za drzwi"
    >> U: "Nie"
    >>
    >> I co robisz w tym momencie? Przecież nie będziesz perorował przez 14h.
    >> Podaj jedną, dwie stosowne reakcje nauczyciela w opisanej sytuacji.
    >
    > Najpierw staję przed lustrem i zadaję sobie pytanie: co zrobiłem źle?
    > Reszta zależy od odpowiedzi na to pytanie.

    Ale konkrety, konkrety! Sytuacja pili, klasa patrzy z zapartym tchem,
    co zrobisz, jak zareagujesz. Masz sekundy. Podaj jakiś konkret,
    załóżmy, że już wiesz co zrobiłeś źle, wszak w opisanej sytuacji na
    zdobycie tej wiedzy masz tylko sekundę bądź trzy, już wiesz co zrobiłeś
    źle i jak regaujesz?
    A tak BTW, dlaczego zakładasz, że zrobiłeś coś źle?

    Renata

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1