eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokomorka i nauczycielRe: komorka i nauczyciel
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!poznan.rmf.pl!news.man.poznan.pl!news-fra1.
    dfn.de!fu-berlin.de!uni-berlin.de!154-moo-7.acn.waw.PL!not-for-mail
    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komorka i nauczyciel
    Date: 17 Feb 2004 07:29:31 GMT
    Lines: 48
    Message-ID: <s...@1...acn.waw.pl>
    References: <c0868f$4b8$1@news.onet.pl> <M...@n...tpi.pl>
    <c08o9e$bjp$1@nemesis.news.tpi.pl> <c0a8oe$p54$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0fepc$i9l$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0ged5$bde$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0grs9$dst$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0isvf$dan$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0ljhe$5a9$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0nomt$8pm$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0o3fm$kqu$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0pu0m$ifu$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: R...@a...waw.pl
    NNTP-Posting-Host: 154-moo-7.acn.waw.pl (62.121.94.154)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.uni-berlin.de 1077002971 44643430 I 62.121.94.154 ([84963])
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:194593
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <c0pu0m$ifu$1@inews.gazeta.pl>, Roman G. wrote:
    > Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> napisał(a):
    >
    >> Już pisałam, że dla mnie wyrzucanie za drzwi to nie żaden środek
    >> wychowawczy, a porażka nauczyciela.
    >
    > Kiedyś mój dwulatek nie chciał jeść i pluł kaszką przy rodzinnym stole.
    > Zastosowałem się do poradnika i odesłałem go na trzy minuty do kąta do jego
    > pokoju. To była porażka, czy metoda wychowawcza? Okazałem się złym ojcem?

    Po raz kilejny mylisz relacje rodzic-dziecko a nauczyciel-uczeń.

    >> A swoją drogą, ciekawe, czy jakiś
    >> regulamin szkolny przewiduje taką karę: stanie na korytarzu do końca
    >> lekcji. A jeśli regulamin by nie przewidywał, to czy można ją
    >> stosować?
    >
    > Ciekaw jestem, jak pod względem prawnym - mając takie poglądy, jakie masz -
    > poradzisz sobie z metodą stosowaną w jednym z łódzkich gimnazjów:
    > Za palenie papierosów uczeń musi wypić 50 g oleju jadalnego, za przeklinanie -
    > zjeść dużą szczyptę soli.

    Czy to jest w regulaminie szkolnym?

    >> A co się tyczy aspektu wychowawczego, to chodzi też o to, żeby nie
    >> stracić twarzy i autorytetu, a aby to zrobić trzeba zawsze myśleć o
    >> jeden krok do przodu, tak jak w szachach, trzeba przewidzieć co zrobi
    >> 'przeciwnik'. Nie uważasz, że znalazłbyś się w głupiej sytuacji, gdybyś
    >> powiedział 'wyjdź za drzwi', a uczeń powiedziałby 'nie'? Masz wyjście z
    >> twarzą z tej sytuacji? Tu już oczywiście chodzi o poradę wychowaczą, nie
    >> prawną. Zawsze może się przydać, może da się to też zaadaptować do
    >> innej sytuacji.
    >
    > Wraz z pewną panią metodyk opracowujemy właśnie cały cykl zajęć dla
    > nauczycieli na temat utrzymywania ładu i porządku w klasie oraz wyrabiania
    > autorytetu. Pobieżna odpowiedź na zadane przez Ciebie pytanie, jak szacujemy,
    > zajmie nam 14 godzin dydaktycznych.
    >:-))

    Ale ja pytam o konkretną sytuację:
    N: "Wyjdź za drzwi"
    U: "Nie"

    I co robisz w tym momencie? Przecież nie będziesz perorował przez 14h.
    Podaj jedną, dwie stosowne reakcje nauczyciela w opisanej sytuacji.

    Renata

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1