  • Data: 2004-02-20 14:18:55
    Temat: Re: kominiarze ???
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Znalazlem cos takiego: Dz. U. Nr 121, poz. 1138 z dnia 11 lipca 2003 r.).
    "Rozdział 7
    Instalacje i urządzenia techniczne
    § 30. 1. W obiektach, w których odbywa się proces spalania paliwa stałego,
    ciekłego lub gazowego, usuwa się zanieczyszczenia z przewodów dymowych i
    spalinowych:
    1) od palenisk zakładów zbiorowego żywienia i usług gastronomicznych - co
    najmniej raz w miesiącu, jeżeli przepisy miejscowe nie stanowią inaczej;
    2) od palenisk opalanych paliwem stałym nie wymienionych w pkt 1 - co
    najmniej cztery razy w roku;
    3) od palenisk opalanych paliwem płynnym i gazowym nie wymienionych w pkt
    1 - co najmniej dwa razy w roku.
    2. W obiektach, o których mowa w ust. 1, usuwa się zanieczyszczenia z
    przewodów wentylacyjnych co najmniej raz w roku, jeżeli większa
    częstotliwość nie wynika z warunków użytkowych."

    1."co to znaczy odbywa sie proces spalania" - czy jesli np. nie mieszkam w
    domu a zjawiam sie tam sporadycznie i mam kociol gazowy to musze 2x w roku
    czyscic komin?
    2. a moze jesli mam TYLKO kociol gazowy to komina czyscic nie musze, bo
    napisano: " plynnym i(a nie "lub"!) gazowym"
    3.moze musze sie tylko dostosowac do pkt.2 tzn.1x na rok czyscic przewody
    wentylacyjne? Co oznacza "nie wynika z warunkow uzytkowych"?
    4.kto moze usuwac zanieczyszczenia z przewodow wentylacyjnych (nie
    spalinowych i nie dymowych)?

    Adam