  • Data: 2009-06-15 17:10:12
    Temat: Re: kolizja przy dojezdzie do skrzyżowania
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dawid Partyka" <d...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h15sdf$e2c$1@news.onet.pl...

    wkurzajace jest to, ze kierowca samochodu B zachował zdrowy rozsadek (
    oczywiscie w moim mniemaniu) bo nie zachował sie jak swieta krowa na drodze.
    ja jade ja mam prawo, tylko zjechał maksymalnie do prawej ( no dobra wjechal
    na chodnik) po to by zmienjszyc korki i ułatwic zycie innym. Kierowca A to
    dla mne lebega która "ma prawo" i stanie na srodku jak ostatnia ofiara losu.
    to tyle mojego zdania.

    Prawda jest niestety taka, ze bezsporna wine ponosi kierowca samochodu B.
    Niestety w swietle przepisów juz sam wjazd na chodnik nie mial prawa
    zaistniec. Nawet jesli A mial właczony lewy kierunkowskaz, B nie mial prawa
    wjechac na skrzyzowanie, ponieważ nie bylo tam wystarczająco miejsca by
    wykonać manewr...
    wg mnie niestety B nic tu nie ugra.... nawet jesli w momencie kolizji on juz
    stał i to A go uderzył... bo wyprzedzanie prawa strona jest zabronione.
    Wyjątkiem jest zamiar skretu w lewo auta, które mamy zamiar wyprzedzic
    możliwosci "techniczne" drogi.. nie chce mi sie szukac przepisu by to
    dokładnie zacytowac.

    E.