  • Data: 2012-08-22 09:15:58
    Temat: Re: kolejny sukces w walce z narkotykami
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.08.2012 08:07, maruda pisze:

    > Ale wskaźnik IQ nie mierzy inteligencji, a jedynie sprawność w
    > rozwiązywaniu testów IQ. Znam człowieka o wielokrotnie potwierdzonym IW
    > na poziomie 145, który przez 20 lat nie potrafił nauczyć się grać w
    > brydża, o szachach nie wspominając. Znam tępaka świetnie grającego w

    Brydż jest nudny, podobnie szachy.

    Przez analogię: szachy są trochę jak oglądanie wzorów matematycznych
    zamiast jakiegoś ładnego renderingu, które obrazują. Zasady szachów
    znam, ale sama gra jest dla mnie zbyt abstrakcyjna, żeby mi się chciało
    w nią bawić.

    Wolę coś typu "Cywilizacja IV".

    Ale faktem jest, że to całe IQ to nie do końca wiadomo co mierzy. W
    sumie dla mnie to IQ to jak szachy - abstrakcja ;)