  • Data: 2007-12-28 22:19:46
    Temat: Re: kolega wlasnie zabil kobiete... pomocy..
    Od: JaromirD <r...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Seven" <...@z...com> napisał w wiadomości

    > Zanim zaczniesz szukać, to pomyśl trochę. Duże miast. Ludzie zaiwaniają w
    > te i na zad po chodnikach. Zawsze ktoś jest w bezpośrednim sąsiedztwie
    > przejścia dla pieszych, wiec wszystkie samochody stoją w oczekiwaniu tego,
    > że ewentualnie któryś z przechodniów zechce skorzystać z przejścia dla
    > pieszych. Potem następuje ogólna hekatomba i koniec świata. :-)
    >
    > W historii tylko jeden kraj miał przez chwilę tego typu przepisy. Wielka
    > Brytania pod koniec XIX wieku. W konsekwencji cofnęli sie w rozwoju
> [...]

    W Szwecji jeśli pieszy wykona manewr sugerujący chęć wejścia na jezdnię w
    dozwolonym miejscu to kierowca ma obowiązek się zatrzymać. Dodatkowo każdy
    ma prawo wejść na jezdnię w dowolnym momencie i miejscu (np. na czerwonym
    świetle. które jest tylko informacją, że przechodzenie w tej chwili jest
    niebezpieczne, nie na przejściu, itp.) ale z pełna odpowiedzialnością za
    swoje postępowanie - w razie wypadku winny jest pieszy.
    I jak dla mnie jest to sensowne - prawodawca traktuje tam ludzi jak... ludzi
    a nie jak stado baranów, które trzeba odpowiednio zaganiać bo inaczej zrobi
    sobie krzywdę.

    JD