    From: Seven <...@z...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kolega wlasnie zabil kobiete... pomocy..
    Date: Tue, 25 Dec 2007 16:38:36 +0000 (UTC)

    "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> wrote in
    news:fkr8vq$coj$1@inews.gazeta.pl:

    > przejrzalem caly watek i zastnawiam sie dlaczego dysktujesz z Seven.

    Mam wrazenie, ze tu chodzi o jakis swoisty lobbying...
    Cala ta pisanina na tej grupie jest juz od dawna malo merytoryczna, jest to
    ostatnie miejsce gdzie ktos moglby dowiedziec sie czegokolwiek miarodajnego
    n/t prawa i jego przepisow majacych zastosowanie w danej sprawie.
    Prawdobodobne jest natomiast, ze chodzi o jeszcze jeden kanal wplywania na
    swiadmosc spoleczna, co potem moze miec przelozenie na (zawsze
    subiektywne przeciez) interpretacje przepisow prawnych oraz wyroki sedziow, a
    takze samo nawet stanowienie prawa przez ustawodawce...

    > Nie sadze by mial‚ jakas wieksza… znajomosc o prawie,

    "wieksza" moze i nie... Jestem przedstawicielem innej dziedziny, nauk
    scislych (a nawet bardzo scislych). Ale w zakresie ogolnej erudycji raczej
    staram sie interesowac stanem prawnym istniejacym w naszym spoleczenstwie,
    jest to koniecznosc - i oczywistym jest w/g mnie, ze przepisy prawne, kiedy
    sie je czyta, powinny byc jasno i przejrzyscie sformulowane, z jasna
    wykladnia intencji ustawodawcy - tak aby pole do subiektywnej interpretacji,
    manipulacji, mataczenia etc. bylo jak najmniejsze...

    > a do sprawy podchodzi emocjonalnie.
    > Albo ktos kiedys zabil samochodem kogos z jego bliskich

    tak to prawda, na szczescie osoba przezyla...

    > w takim wypadku jego postawe potrafie zrozumiec,

    dziekuje

    > choc nie zmienia to faktu, ze nie jest obiektywny

    Przperaszam ale O JAKIEJ OBIEKTYWNOSCI moze byc mowa kiedy jestes naocznym
    swiadkiem jak KIEROWCA NA PRZEJSCIU ZABIJA MALE DZIECKO !!!!!!!

    Jeszcze wczesniej, pare lat temu, moja dziewczyna byla naocznym swiadkiem jak
    kierujacy samochodem chlopak, jadac setka, zabil na oznakowanym (bez
    sygnalizacji) przejsciu NIEWIDOMEGO. Oczywiscie byla wstrzasnieta.

    Jak sobie przypomne to takie proby obrony "racji kierowcy" PRZYPRAWIAJA MNIE
    O MDLOSCI!!!

    NIE MA ZADNYCH "RACJI"! To dziecko powinno czuc sie bezpiecznie na
    OZNAKOWANYM PRZEJSCIU! We wszystkich cywilizowanych krajach Europy jest to
    OCZYWISTOSCIA! Tylko tiu nie!

    Jak juz napisalem wrocilem niedawno z zagranicy. Myslalem, ze sie troche
    zmienilo. Ale NIE! Mamy tu ciagle BYDLECA "kulture"!!! Wiekszosc kierowcow
    jest jakby przesiedli sie dopiero co z furmanki na COS MOCNIEJSZEGO - i
    zachowuje sie na zasadzie CHLOP ZYWEMU NIE PRZEPUSCI !!!!!!!!!!!!!

    --
    Seven

    Najlepsze rzeczy sa ZA DARMO - na przyklad MADROSC...