    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kolega wlasnie zabil kobiete... pomocy..
    Date: Tue, 25 Dec 2007 14:48:46 +0100
    <fkql82$d2n$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@j...fajny.i.w.ogole.super>

    Tomasz Motyliński pisze:
    > Witam,
    >
    > W poście <fkql82$d2n$1@inews.gazeta.pl>

    > Bzdura. Sam często się zatrzymuje, szczególnie gdy zła pogoda, a przed
    > przejściem jakaś starsza osoba. Sztuka polega na tym, aby hamować powoli z
    > odpowiedniej odległości dając szansę innym kierowcom na zrozumienie co
    > robisz (długo włączone światła stopu) i wyhamowanie. Ich świętym
    > obowiązkiem, jest puścić pieszego, w momencie gdy ty to robisz, a
    > ewentualny przejazd przez w takiej sytuacji jest chyba jednym z najbardziej
    > punktowanych wykroczeń. Obowiązkiem kierowcy jest stała kontrola tego co
> [...]

    Wbrew pozorom to, co pisze zkruk nie jest głupie. Kilka razy udało mi
    się całkowicie niechcący "wystawić" pieszego jakiemuś idiocie jadącemu
    za mną, który za wszelką cenę musiał mnie ominąć na przejściu dla
    pieszych. Podobnie niebezpieczna, a bardzo często występującą sytuacją
    jest wyprzedzanie na skrzyżowaniu. Przepisy przepisami, a życie życiem.

    Wbrew powszechnej opinii większość przepisów ruchu drogowego ma swoje
    logiczne uzasadnienie. Jednak ponieważ ich znajomość jest niska, a
    poziom przestrzegania jeszcze mniejszy, bezpieczeństwo ruchu jest takie,
    jakie jest, czyli tragiczne.

    M.