    From: "Michal Talaga" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kłopoty z providerem
    Date: Wed, 29 Jan 2003 08:44:36 +0100

    Prwanikiem nie jestem, ale:

    > W jaki sposób mogę wpłynąć na providera by usunął usterki? Zgłaszanie ich
    > nie przynosi rezultatu bo za każdym razem słyszę że usterka zostanie
    > usunięta w ciagu 2 - 3 dni.

    przede wszystkim zanies to na pismie i dla siebie wez kopie. Koniecznie z
    data dostarczenia.
    Mozesz tez zapisac, ze problemy wystepuja od XX - ale to raczej zaden dowod
    :-(

    > W regulaminie jest także że sieć może nie
    > działać do 72 godzin miesięcznie (wtedy nie ma żadnej obniżki za
    abonament).
    > Czy na podstawie w/w punktów mogę żądać obniżenia abonamentu? (usterkę
    > zgłaszałem prawie 2 tygodnie temu)

    A w polskim prawie o telekomunikacji jest info:
    Art. 73.
    1. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej okresowo,
    abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/30 średniej opłaty
    miesięcznej
    liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych,
    jednak nie dłużej niż z okresu ostatnich 12 miesięcy.
    2. Odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli w okresie rozliczeniowym łączny
    czas
    przerw był krótszy od 48 godzin.
    3. Niezależnie od odszkodowania, za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi
    telefonicznej płatnej okresowo, abonentowi przysługuje zwrot 1/30
    miesięcznej
    opłaty abonamentowej.
    reklamacji.

    Nalezaloby sie zastanowic, czy regulamin operatora jest wazniejszy od prawa
    polskiego, bo AFAIK, to ten caly regulamin operator moze sobie wsadzic,
    jezeli lamie postanowienia bardziej ogolne.

    Tak samo jak zadna ustawa nie moze lamac postanowien konstytucji.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM